תוצאות מבטיחות ל- Licaminlimab להקלה על סימני עין יבשה (מתוך הודעת חברת Oculis)

עין

טיפול ב- Licaminlimab כנגד מחלת עין יבשה הוביל לשיפור בסימנים רבים של המחלה, עם תועלת בולטת יותר בחולים עם סמן גנטי TNFR1, כך עולה מתוצאות מחקר בשלב 2b לפי הודעה לעיתונות מטעם חברת Oculis.

מחברת התרופות נמסר כי הם מתרגשים מאוד מהתוצאות לפיהן Licaminlimab, תכשיר בעל מנגנון פעולה כפול עם פעילות נוגדת-דלקת ונוגדת-אפופטוזיס, פועל כנגד המקור למחלת עין יבשה (Dry Eye Disease) ועשוי להביא לשינוי של ממש במהלך המחלה כפי שבא לידי ביטוי בשיפור מגוון סימנים קליניים של המחלה העינית, כולל צביעת קרנית.

מחקר RELIEF הינו מחקר רב-מרכזי, אקראי, בשלב 2b, להערכת היעילות והבטיחות של Licaminlimab, מעכב TNF המשמש כטיפות עיניים, ב-122 חולים עם מחלת עין יבשה. המשתתפים במחקר חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Licaminlimab או תכשיר דמה למשך שישה שבועות טיפול ולאחר מכן מעקב בן שבועיים.

בקבוצת הטיפול הוכח כי התרופה יעילה עם שיפור במספר תוצאי סיום, כולל צביעת פלאורסצין בכלל הקרנית, בחלק התחתון של הקרנית, במרכז הקרנית ובאזור לחמית נזאלית, כמו גם בהערכת תוצאות מבחן שירמר.

בתת-קבוצה של חולים עם TNFR1 נכללו 23 חולים, כאשר תועדה השפעה של הטיפול על מגוון תוצאים, כולל צביעת פלאורוסצין בכלל הקרנית, בחלק התחתון של הקרנית, במרכז הקרנית, בחלק הנזאלי של הלחמית, בכלל הלחמית ובכלל המשטח העיני, במבחן שירמר ובאודם בלחמית. בתת-קבוצה זו תועדה השפעה חיובית של הטיפול על תהליכי דלקת בקרנית לאחר 15 ימים, כאשר שיפור זה היה משמעותי לאחר 43 ימי טיפול.

הטיפול החדש נסבל היטב, כאשר אירועים חריגים עיניים על-רקע הטיפול בעין המטופלת תועדו ב-11.5% מהחולים בזרוע Licaminlimab וב-10.2% מהחולים בקבוצת הביקורת. המשתתפים דיווחו כי נוחות השימוש בטיפות העיניים הייתה דומה לזו של דמעות מלאכותיות.

המומחים כותבים כי הגישה המדויקת של הטיפול התרופתי ב- Licaminlimab עשוי להביא לשינוי של ממש בגישה המקובלת ברפואת עיניים ובטיפול במחלת עין יבשה. הגישה הנוכחית של ניסוי וטעיה וחוסר היכולת לנבא תגובה לטיפול באוכלוסייה הטרוגנית זו הוביל לשביעות רצון נמוכה של המטופלים.

מתוך הודעת חברת Oculis

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה