טירזפטייד מראה שיפורים בהחלמה מ-MASH ופיברוזיס (NEJM)

טירזפטייד, אגוניסט לקולטנים GIP ו GLP-1-היה יעיל יותר מפלצבו בהחלמה מדלקת כבד שומני לא אלכוהולי עם ליקוי מטבולי (MASH) ובשיפור פיברוזיס, לפי תוצאות מחקר שלב 2 חדש

טירזפטייד, אגוניסט לקולטנים GIP ו GLP-1-היה יעיל יותר מפלצבו בהחלמה מדלקת כבד שומני לא אלכוהולי עם ליקוי מטבולי (MASH) ובשיפור פיברוזיס, לפי תוצאות מחקר שלב 2 SYNERGY-NASH. לפי המחקר, בין 44%-62% מהמשתתפים עם MASH ופיברוזיס בינוני או חמור שטופלו בטירזפטייד במינונים של 5-15 מ”ג החלימו מ- MASH ללא החמרת הפיברוזיס בהשוואה ל-10% בקבוצת הפלצבו (P < .001 עבור כל שלוש ההשוואות). בין 51%-55% מהמטופלים בטירזפטייד השיגו לפחות שלב אחד של שיפור בפיברוזיס ללא החמרה ב-MASH בהשוואה ל-30% בקבוצת הפלצבו. טירזפטייד גם גרם לירידה במשקל.

המחקר הוצג בכנס האיגוד האירופי לחקר הכבד (EASL) בשנת 2024 על ידי החוקר הראשי של המאמר ופורסם בו זמנית ב-New England Journal of Medicine. “התוצאות בעלות משמעות קלינית” ציין החוקר הראשי. במחקר השתתפו 190 משתתפים עם MASH ופיברוזיס שלב F2 או F3. המשתתפים קיבלו טיפול תת-עורי שבועי בטירזפטייד או בפלצבו במשך 52 שבועות. 83% מהם עברו ביופסיות כבד בשבוע 52. התוצאות הראו שיפור משמעותי ב-MASH ובפיברוזיס, לצד ירידה במשקל ותופעות לוואי קלות עד בינוניות.

החוקר הראשי הוסיף כי בטיחות הטיפול בטירזפטייד במטופלי MASH הייתה דומה לזו שנצפתה בניסויים שלב 3 בסוכרת מסוג 2 והשמנת יתר. ד”ר סוון פראנק, מנהל מחלקה באוניברסיטת אנטוורפן, בלגיה, אמר כי המחקר מראה תוצאות חזקות להחלמה MASH וכי יש לעבור לשלב 3.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה