פרופ’ איתן פרידמן קורא לחולי הסרטן להקפיד על מעקב ולהתחסן נגד שפעת ואומיקרון – גם במלחמה

לצד המלחמה ולקראת החורף, פרופ' איתן פרידמן, חבר ועדת המחקר באגודה למלחמה בסרטן מייסד ומנהל מרפאת הנשאיות במרכז מירב בשיבא קורא לחולי הסרטן להתחסן ולהקפיד על מעקב

פרופ’ פרידמן אומר: “בשם האגודה למלחמה בסרטן, יש לי בקשה לכל מי שחולה כרגע בסרטן ומקבל טיפולים. זה יכול להיות קרינה, זה יכול להיות כימותרפיה, זה יכול להיות סתם מעקב כדי לוודא שהמחלה לא חוזרת, המשיכו לקבל את הטיפולים כסדרם. המצב הנוראי שבו המדינה נמצאת לא צריך להשפיע כל הצורך והיכולת שלכם להמשיך לקבל את הטיפול. זה בנפשכם. בנוסף, כמובן, לאור העובדה שהמערכת החיסונית שלכם איננה יעילה כמו אנשים בריאים, מאוד מאוד חשוב להקפיד גם לקבל את החיסונים, גם כנגד שפעת, גם כנגד קורונה. זה מציל חיים. אם יש לכם שאלה, אם אתם רוצים להוסיף עוד מידע, האגודה למלחמה בסרטן, על שלל שלוחותיה, בכל האמצעים, תשמח לעמוד לרשותכם. אל תהססו, ובעיקר – שמרו על בריאותכם.”

פרופ’ משה מיטלמן, יו”ר האגודה למלחמה בסרטן, מוסיף ומסביר כי: “המערכת החיסונית של החולים הנמצאים בטיפולים אונקולוגיים פגיעה יותר לשפעת ולקורונה לעומת שאר האוכלוסייה. הידבקות באחת מהן עלולה להביא לסיבוכים ולאשפוז ואף חלילה למוות. הוכח מחקרית כי התחסנות של אוכלוסייה בסיכון מפחיתה אשפוזים, סיבוכים ואף תמותה, ואנו ממליצים לחולי הסרטן להתחסן על מנת שגופם יחל ביצירת נוגדנים. במקרה של ספק או התלבטות מומלץ להיוועץ ברופא המטפל”.

עוד מדגישים באגודה למלחמה כי את החיסון ניתן לקבל בכל קופות החולים ללא תשלום. ביום קבלת החיסון ייתכן שיופיעו כאב מקומי קל, נפיחות באזור ההזרקה, אודם או חום, אך תופעות אלה צפויות לחלוף בתוך יום. יצוין כי על פי הנחיות משרד הבריאות ניתן לקבל את החיסון נגד קורונה באותו ביקור שבו מקבלים חיסון נגד שפעת או בכל מרווח זמנים בין החיסונים.

צילום: האגודה למלחמה בסרטן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה