טיפול ב-Semaglutide עשוי לשפר תסמינים ותפקוד בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור (N Engl J Med)

בחולים עם השמנה ואי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל, טיפול ב- Semaglutide במינון 2.4 מ”ג (וויגובי) הוביל לירידה גדולה יותר בתסמינים ובמגבלות גופניות, שיפור גדול יותר בתפקוד גופני וירידה גדולה יותר במשקל הגוף, בהשוואה לפלסבו, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שיעורי הימצאות אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל מצויים במגמת עליה ומחלה זו מלווה בנטל תסמינים משמעותי וליקוי תפקודי, בעיקר בחולים עם השמנת-יתר. עד כה אין טיפולים מאושרים לטיפול באי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור על-רקע השמנה.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 529 חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל ומדד מסת גוף של 30 ומעלה לקבלת זריקה חד-שבועית של Semaglutide במינון 2.4 מ”ג או פלסבו, למשך 52 שבועות.

משלב התוצאים העיקריים כלל את השינוי במדד KCCQ-CSS (או Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire Clinical Summary Score) ואת השינוי במשקל הגוף. תוצאי סיום משניים כללו את השינוי במרחק הליכה בשש דקות; תוצא סיום משולב היררכי שכלל תמותה, אירועי אי—ספיקת לב ואת ההבדלים בשינוי במדדי KCCQ-CSS ומרחק הליכה בשש-דקות; עוד נבחנו שינויים ברמות CRP.

השינוי הממוצע במדד KCCQ-CSS עמד על 16.6 נקודות עם Semaglutide ועל 8.7 נקודות עם פלסבו (p<0.001) ואחוז השינוי הממוצע במשקל הגוף עמד על 13.3%- עם Semaglutide לעומת 2.6%- עם פלסבו (p<0.001).

השינוי הממוצע במרחק ההליכה בשש דקות עמד על 21.5 מטרים עם Semaglutide לעומת 1.2 מטרים עם פלסבו (p<0.001).

מניתוח תוצא סיום משולב היררכי עלה כי Semaglutide השיג יותר ניצחונות מפלסבו (יחס ניצחונות, 1.72, רווח בר-סמך 95% של 1.37-2.15).

אחוז השינוי הממוצע במדד CRP עמד על 43.5%- עם Semaglutide לעומת 7.3%- עם פלסבו (p<0.001).

אירועים חריגים חמורים דווחו ב-35 משתתפים (13.3%) בזרוע Semaglutide וב-71 חולים (26.7%) בזרוע הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות הטיפול ב- Semaglutide במינון 2.4 מ”ג בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

N Engl J Med. 2023 Aug 25

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה