מנופאוזה מוקדמת מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בנשים (J Womens Health)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Women’s Health מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מנופאוזה מוקדמת מלווה בעליה משמעותית בסיכון לתמותה מכל-סיבה וקיצור תוחלת חיים של נשים מבוגרות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים להערכת ההשפעה ארוכת הטווח של מנופאוזה מוקדמת על הסיכון לתמותה מכל-סיבה בנשים לא הדגימו תוצאות חד-משמעיות. כעת הם השלימו ניתוח PSM (או Propensity Score Matching) להערכת קשר סיבתי בין מנופאוזה מוקדמת ובין תמותה מכל-סיבה ותוחלת חיים בנשים לאחר גיל 40 שנים.

הנתונים מבוססים על סקרי National Heath and Nutrition Examination Survey I Epidemiologic Follow-up Study. החוקרים התאימו בין נשים עם מנופאוזה מוקדמת ובין נשים ללא מנופאוזה מוקדמת ביחד 1:1 ובחנו את הסיכון לתמותה מכל-סיבה. עוד נבחן הקשר בין גיל בעת מנופאוזה וסך שנות פוריות ובין הסיכון לתמותה מכל-סיבה ותוחלת חיים.

מדגם המחקר כלל 1,210 נשים (גיל ממוצע של 55.4 שנים.

מהנתונים עולה כי יחס הסיכון הלא-מתוקן לתמותה מכל-סיבה בנשים עם מנופאוזה מוקדמת עמד על 1.46 (רווח בר-סמך 95% של 1.08-1.96) ויחס הסיכון המתוקן עמד על 1.53 (רווח בר-סמך 95% של 1.13-2.08), בהשוואה לנשים ללא מנופאוזה מוקדמת.

החוקרים זיהו קשרים לא-ליניאריים בין גיל בעת מנופאוזה, סך שנות פוריות, תמותה מכל-סיבה ותוחלת חיים, כאשר בנשים בהן מנופאוזה החלה לפני גיל 37.5 שנים או סך שנות הפוריות היה קטן מ-24 שנים תועד סיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה. בנשים הן מנופאוזה החלה לפני גיל 39 שנים או סך שנות הפוריות היה קטן מ-24 שנים תועדה תוחלת חיים ממוצעת קצרה יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי עם עליה בגיל הופעת מנופאוזה או בשנות הפוריות תתכן עליה בתוחלת החיים של נשים מבוגרות.

J Womens Health (Larchmt). 2023 Jul 12

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה