נתוני עולם-אמיתי תומכים ביעילות Evolocumab לאיזון מהיר וממושך של פרופיל השומנים בדם (Wien Klin Wochenschr)

כולסטרול

מנתונים חדשים ממחקר HEYMANS הכוללים נתוני עולם-אמיתי ממדינות שונות ברחבי אירופה עולה כי באוסטריה חולים שהחלו טיפול ב-Evolocumab (רפאטה) השיגו ירידה מהירה וממושכת ברמות LDL, כאשר קרוב לשני-שליש מהחולים השיגו את יעדי LDL. מהממצאים עולה עוד כי הסיכוי להשגת יעדי LDL היה גבוה יותר בקרב אלו שהיו תחת משלב Evolocumab עם סטטינים ו/או Ezetimibe.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר עולם-אמיתי זה בחן את המאפיינים הקליניים והטיפול בהפרעות שומנים בדם בחולים שהחלו Evolocumab ב-12 מדינות אירופאיות. במאמר הנוכחי התמקדו הכותבים בנתונים מאוסטריה.

במסגרת המחקר נאספו נתונים אודות מבוגרים שנתנו הסכמתם למחקר, עם מידע עד שישה חודשים לפני התחלת Evolocumab ועד 30 חודשים לאחר התחלת הטיפול התרופתי. מאפייני החולים, טיפול להפחתת רמות שומנים בדם (כלומר, סטטין ו/או Ezetimibe) ורמות השומנים בדם נאספו מהרשומות הרפואיות.

הנתונים מאוסטריה כללו מידע אודות 363 חולים. בתחילת המחקר, 52% מהחולים החלו Evolocumab ללא טיפול תרופתי להפחתת רמות שומנים בדם; חציון רמות LDL עמד על 142 מ”ג/ד”ל. בתוך שלושה חודשי טיפול ב- Evolocumab, חציון רמות LDL ירד ב-59% ל-58 מ”ג/ד”ל. ירידה זו נשמרה לאורך הזמן, למרות טיפול לא-תדיר בתרופות אחרות להפחתת רמות שומנים בדם.

החוקרים מדווחים כי 65% מהחולים השיגו את יעד LDL של ערך נמוך מ-55 מ”ג/ד”ל, כולל 76% מהחולים תחת טיפול ב- Evolocumab  בשילוב עם סטטינים ו/או Ezetimibe ו-55% מאלו שלא קיבלו נוסף להפחתת רמות שומנים בדם.

שיעורי ההקפדה על Evolocumab לאורך 12 חודשים ולאורך 30 חודשים עמדו על 90% ומעלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי באוסטריה, חולים החלו טיפול ב- Evolocumab בנוכחות רמות LDL גבוהות כמעט פי שלוש, בהשוואה לערכים המומלצים בהנחיות (מתחת ל-55 מ”ג/ד”ל). שיעורי ההקפדה על הטיפול ב- Evolocumab לאורך זמן היו גבוהים. הטיפול התרופתי הוביל לירידה מהירה וממושכת ברמות LDL, כאשר 65% מהחולים השיגו את יעדי LDL.

Wien Klin Wochenschr. 2023 Jul 31

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה