סיכון מוגבר לסיבוכים בהריון בנשים עם היסטוריה של קרדיומיופתיה סביב לידה קודמת (J Am Coll Cardiol)

בנשים עם היסטוריה של קרדיומיופתיה סביב לידה בהם תועדה התאוששות של התפקוד הסיסטולי של חדר שמאל סיכון מוגבר לסיבוכים ותמותה בטווח הקצר ובטווח הארוך עם הריונות נוספים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו  בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות התוצאות ארוכות הטווח של הריונות עתידיים בנשים עם היסטוריה של קרדיומיופתיה סביב לידה. העדויות הזמינות כיום ממליצות להימנע מהריונות נוספים בנשים עם מקטע פליטה של חדר שמאל נמוך מ-50%; עם זאת, ההמלצה לנשים בהן חלה התאוששות של תפקוד חדר שמאל אינה ידועה.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי ובחנו את הנתונים אודות 45 נשים עם היסטוריה של קרדיומיופתיה סביב לידה בין 1982 ועד 2020, אשר הרו לאחר מכן. גיל הנשים הממוצע עמד על 27 שנים, 75.6% היו מרקע סוציואקונומי נמוך. במהלך המחקר נערכה השוואה של הממצאים הקליניים והאקו-קרדיוגרפיים בין נשים עם התאוששות של תפקוד חדר שמאל (30 נשים) ונשים ללא התאוששות תפקוד החדר (15 נשים) לאחר הריון האינדקס.

מהנתונים עולה כי הריונות עתידיים לוו בירידה במקטע הפליטה הממוצע של חדר שמאל מ-45.1% ל-41.2% (p=0.009).

לאחר חמש שנים, שיעור הסיבוכים היה גבוה יותר בנשים בהן לא תועדה התאוששות של תפקוד חדר שמאל, בהשוואה לאלו בהן תפקוד החדר התאושש (53.3% לעומת 20% (p=0.04), בעיקר עקב הישנות קרדיומיופתיה סביב הלידה (53.3% לעומת 20%, p=0.03). שיעורי התמותה מכל-סיבה לאחר חמש שנים עמדו על 13.33% באלו שלא התאוששו, לעומת 3.33% בנשים עם התאוששות תפקוד חדר שמאל (p=0.25).

לאחר חציון מעקב של 8 שנים, שיעור הסיבוכים (53.3% לעומת 33.3%, p=0.2) ותמותה מכל-סיבה (20% לעומת 20%, בהתאמה) היה דומה בין נשים ללא התאוששות תפקוד חדר שמאל ובין נשים עם התאוששות תפקוד החדר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר לתמותה בטווח הקצר והארוך בנשים עם היסטוריה של קרדיומיופתיה סביב לידה, גם אם חלה התאוששות של תפקוד סיסטולי חדר שמאל.

J Am Coll Cardiol, June 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה