במבוגרים עם מיקסאדמה קומה סיכון מוגבר לתמותה ואשפוז ממושך (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AACE)

במבוגרים עם תת-פעילות של בלוטת התריס ואבחנה של מיקסאדמה קומה תועדו שיעורי תמותה גוביהם יותר, בהשוואה לחולים ללא מיקסאדמה קומה, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Association of Clinical Endocrinology. עוד עולה מהנתונים כי מיקסאדמה קומה מלווה במשך אשפוז ארוך יותר ועלויות טיפול רפואי גבוהות יותר.

החוקרים התבססו על נתונים ארציים מבתי חולים בארצות הברית בין השנים 2016 עד 2018 וזיהו מקרים של מיקסאדמה קומה, במטרה להשוות את התוצאות אל מול אשפוזים אחרים בשל תת-פעילות של בלוטת התריס.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 18,635 מבוגרים בגילאי 18 שנים ומעלה עם אבחנה של תת-פעילות של בלוטת התריס, מהם 13.4% עם אבחנה של מיקסאדמה קומה. שכיחות מיקסאדמה קומה הייתה גבוהה יותר בקרב חולים מבוגרים יותר, אלו עם ביטוח בריאות ציבורי וחסרי בית. במבוגרים עם אבחנה קודמת של אלח-דם, אוטם לבבי חד או אי-ספיקת אדרנל תועד סיכון גבוה יותר לאבחנה של מיקסאדמה קומה.

במבוגרים עם אבחנה של מיקסאדמה קומה תועד סיכוי גבוה יותר לטיפול בוזופרסורים או לפתח הלם קרדיוגני, אי-ספיקת לב או כשל נשימתי חד, בהשוואה לאלו ללא אבחנה של מיקסאדמה קומה (p<0.001 בכלל המקרים).

במהלך תקופת המחקר, שיעורי התמותה השנתיים במבוגרים עם מיקסאדמה קומה נעו בין 5.1% ועד 19.3%, בעוד שבמבוגרים עם תת-פעילות של בלוטת התריס אך ללא מיקסאדמה קומה תועדו שיעורי תמותה של 0.5-0.9%. למרות ששיעורי התמותה היו גבוהים יותר בחולים עם מיקסאדמה קומה, השיעור היה נמוך יותר מכפי שתואר במחקרים קודמים.

משך האשפוז בבית החולים עמד על 8.28-10.4 ימים במבוגרים עם מיקסאדמה קומה ועל 4.36-4.86 ימים במבוגרים ללא מיקסאדמה קומה. עלויות האשפוז הממוצעות היו גבוהות כפליים במבוגרים עם מיקסאדמה קומה ונעו בין 86,511 ועד 92,415 דולרים. במבוגרים עם תת-פעילות של בלוטת התריס ללא מיקסאדמה קומה תועדו עלויות אשפוז ממוצעות בטווח 34,025-42,730 דולרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים מאושפזים עם תת-פעילות של בלוטת התריס ואבחנה של מיקסאדמה קומה תועדו שיעורי תמותה גבוהים יותר ואשפוז לפרק זמן ארוך יותר, בהשוואה לחולים ללא מיקסאדמה קומה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AACE

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה