יעילות טיפול משולב במעכבי SGLT-2 עם אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים כנגד אלבומינוריה (מתוך כנס ה-National Kidney Foundation Spring Clinical Meetings)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-National Kidney Foundation Spring Clinical Meetings עולה כי שילוב מעכבי SGLT-2 עם אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים הוכח כמשלב יעיל להפחתת יחס אלבומין:קריאטינין בשתן בחולים עם סוכרת מסוג 2 והיה עדיף על מתן כל אחד מהתכשירים בנפרד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוכרת הינה הגורם המוביל למחלת כליות כרונית. אלבומינוריה מלווה בסיכון מוגבר לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם. מעכבי SGLT-2 ואנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים הינם תכשירים בעלי השפעה מגנה מפני אלבומינוריה, אך אין נתונים אודות ההשפעות של משלב תרופות משתי משפחות אלו.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה להערכת ההשפעות של מעכבי SGLT-2, אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים והמשלב של שני התכשירים הללו, על אלבומינוריה בחולים עם סוכרת מסוג 2 ואלבומינוריה.

חיפוש בספרות הרפואית, כולל במאגרי PubMed, Medline, EMBASE ו-Cochrane Library, הוביל לזיהוי 17 מחקרים. החוקרים התמקדו במחקרים שהשוו בין אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים, מעכבי SGLT-2, משלב של השניים, או פלסבו, בחולים עם סוכרת מסוג 2 ויחס אלבומין:קריאטינין של לפחות 30 מ”ג/גרם קריאטינין.

התוצא העיקרי היה שינוי ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן.

המחקרים שנכללו בסקירה כללו בסך הכול 34,412 משתתפים ומהנתונים עלה כי משלב מעכבי SGLT-2 עם אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים הפחית את יחס אלבומין:קריאטינין בשתן, בהשוואה למתן אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים בלבד, מעכבי SGLT-2 בלבד, או פלסבו.  

הטיפול במעכבי SGLT-2 לבדו או אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים לבדם הפחית עוד את יחס אלבומין:קריאטינין בשתן באופן משמעותי לעומת פלסבו. ההשפעות של אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים דומות למעכבי SGLT-2.

החוקרים מסכמים וכותבים כי השילוב של מעכבי SGLT-2 עם אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים היה יעיל יותר להפחתת אלבומינוריה בחולים עם סוכרת מסוג 2 ואלבומינוריה, בהשוואה לטיפול במעכבי SGLT-2 בלבד, אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים בלבד, או פלסבו.

מתוך כנס ה-National Kidney Foundation Spring Clinical Meetings

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה