6 סטרטאפים ישראליים נבחרו להשתתף בתוכנית Beyond Bio SCALE (הודעת אסטרהזניקה)

שיפור אפשרויות הטיפול בסרטן, שיתוף נוח ויעיל של דאטה למחקרים, ובינה מלאכותית לניבוי מידת הבטיחות של תרופות – אלו חלק מהפתרונות שפיתחו ששת הסטרטאפים שנבחרו ל- Beyond Bio SCALE  – תוכנית חדשנות משותפת לאסטרהזניקה, Accenture ,כללית , ו-AWS שתעניק למשתתפים את הכלים והידע הדרושים כדי להתבסס בשוק המקומי ולהגיע בהצלחה לשווקים גלובליים חדשים

שש חברות הזנק נבחרו השבוע להשתתף בתוכנית Beyond Bio SCALE שמובילות ענקית התרופות העולמית הבריטית-שוודית AstraZeneca, ענקית הייעוץ הבינלאומית Accenture, מובילת תשתיות הענן AWS ו”כללית” –  ארגון הבריאות הגדול בישראל. זהו הקוהורט השלישי של התוכנית שהשיקה אסטרהזניקה לאחר חתימה על מזכר הבנות עם מדינת ישראל בשנת 2019, שהדגיש את כוונתה של ענקית הפארמה הגלובלית להגדיל משמעותית את השקעותיה בחדשנות בישראל. התוכנית צפויה להימשך כתשעה חודשים במטרתה לסייע לסטארט-אפים ישראלים בתחומי הבריאות הדיגיטלית והבינה המלאכותית לנווט בהצלחה במסע המאתגר מסטארט-אפ ל-scale-up. התוכנית מתמקדת במתן תמיכת מומחים לסטארט-אפים המשתתפים בה, במטרה לסייע להם לפתח את השווקים ולפרוס את הפתרונות שלהם, הן במערכת הבריאות בישראל, והן בקנה מידה עולמי, תוך מתן מענה לאתגרים הגלובליים המשמעותיים בתחום הבריאות.

צוותים בינתחומיים מתוך השותפות לתוכנית שיוקמו עבור כל סטארטאפ בתחומו יציידו את הסטרטאפים בכלים ובכישורים העסקיים הנדרשים כדי להאיץ את תהליך הבאת החדשנות לידי מטופלים ושחקנים מרכזיים במערכות הבריאות הגלובליות, והם ישתפו את החברות בתובנות הנדרשות ברמה העולמית, במומחיות ייחודית לכל פתרון, במשאבים וברשת הקשרים של השותפים הנחוצים לצורך הצלחה במשימה.

בשנים האחרונות ובמיוחד מאז פרוץ מגפת הקורונה, השילוב של בריאות וטכנולוגיה הפך למנוע צמיחה משמעותי במערכות בריאות ברחבי העולם. עם זאת, בתקופה האחרונה נשמעים גם קולות שמביעים דאגה לאור מגמת ההאטה המתרחבת כתוצאה מהמשבר הנוכחי בענף ההייטק. המשקיעים הפכו להססנים יותר מבעבר, חברות מתקשות לגייס את המימון הנדרש והתוצאה היא קיצוץ חד במצבת כוח-האדם בחברות רבות. למרות זאת, אסטרהזניקה, Accenture, AWS וכללית בחרו לחבור יחד במסגרת התוכנית כדי לעודד חדשנות בישראל ולסייע להתפתחות וצמיחה של סטרטאפים ישראלים בתחום הבריאות הדיגיטלית והבינה המלאכותית.

בחודש יולי האחרון פורסם “קול קורא” במסגרת התוכנית ועשרות חברות הזנק הגישו מועמדות. מתוך כלל החברות המועמדות נבחרו בימים האחרונים שש חברות ישראליות שיתחילו בתוכנית שצפויה להימשך עד חודש יולי 2023.

Quris.AI – חיזוי בטיחות תרופות בשלבי מחקר ופיתוח

כ-89% מן התרופות נכשלות בניסויים קליניים, למרות שעמדו “בהצלחה” בניסויים בבעלי חיים. תהליך זה גובה מחיר אסטרונומי מחברות התרופות (כ-53 מיליארד דולר בשנה).

Quris.ai מפתחת פלטפורמת BioAI, הבודקת בטיחות תרופות בתהליך תלת-שכבתי: ייצור> אימון> חיזוי: ראשית, קיוריס מייצרת מילוני אינטראקציות בין תרופות ידועות (בטוחות ורעילות) לבין patient-on-chip (איברים אנושיים ממוזערים המקושרים זה לזה על שבב). לאחר מכן, קיוריס מאמנת את מערכת הבינה המלאכותית על דאטה המופק מהאינטראקציות האלו. לבסוף, קיוריס יכולה לחזות במדויק את בטיחות התרופה, ואף לבדוק התאמה אישית (personalization) של החולים עבורם היא תהיה בטוחה. לחברה יש הסכם פיילוט לשת”פ עם חברת Merck, והיא מחפשת הזדמנויות לשיתופי פעולה נוספים.

Quant Health – סימולציה של ניסויים קליניים לאופטימיזציה של פיתוח תרופות

Quant Health מאפשרת לחברות תרופות לערוך אלפי ניסויים קליניים בתוך דקות כדי למצוא את הפרוטוקול הכי מתאים לתרופה הנבדקת. פלטפורמת הבינה המלאכותית שיצרה החברה מצליבה כטריליון נתונים ממקורות שונים בעולמות הרפואה והפארמה המכילים מידע של מעל 350 מיליון חולים ו- 700 אלף תרופות ומולקולות. הפלטפורמה חוזה תגובת חולים לטיפולים שאולי אף פעם לא קיבלו. בצורה זאת, החברה מדמה בצורה מלאה ניסויים קליניים בענן כדי לפתור את הגורם האמיתי לבעיית ה 45 מיליארד דולר של ניסויים קליניים שנכשלים.

Rhino Health – לוקחים את האינטליגנציה המלאכותית ״אל הקצה״

Rhino Health פיתחה פלטפורמה שמאפשרת למפתחי וחוקרי בינה מלאכותית לגשת למידע רפואי מבלי להצטרך לחלוק מידע או לסכן את פרטיות המידע. הפלטפורמה עושה שימוש בטכנולוגיות Federated Learning ומחשוב קצה, ובעלת יכולות ייחודיות להתמודדות עם מידע קליני. גישה זו מאפשרת לאלגוריתמים של בינה מלאכותית ללמוד במהירות מנתונים חדשים, באופן מתמד, ובכך להאיץ את הפיתוח וההטמעה של טכנולוגיות בינה מלאכותית.

Lynx.MD – שיתוף נוח ומאובטח של מידע רפואי למטרות מחקר

שיתוף יעיל של נתונים רפואיים מסייע רבות לחוקרים לשפר ולדייק את עבודתם, במחקרי דאטה מסוגים שונים המתבצעים כל הזמן ברחבי העולם. Lynx מציעה בהקשר הזה פלטפורמה מאובטחת לשיתוף נתונים רפואיים, במטרה להאיץ את המחקר ואת הפיתוחים הרפואיים. כיום החברה כבר מספקת את שירותיה ל”כללית” וזכתה לאחרונה במכרז לעבודה עם משרד הבריאות.

Pangea Biomed – שיפור ההתאמה האישית של טיפולים בסרטן

ENLIGHT, הפלטפורמה שפיתחה החברה, עושה שימוש בלמידת מכונה ובניתוח מידע מה-RNA של גידולים סרטניים, במטרה להתאים לכל מטופל את התוכנית המדויקת, הבטוחה והיעילה ביותר בעבורו. המערכת חוזה את התגובה של יותר ממאה תרופות מוכרות על עשרות סוגי גידולים שונים – וכבר הראתה תוצאות מוצלחות בטיפול בחולים שלא היו מקבלים טיפול מותאם אישית בלעדיה.

Curesponse – ניתוח גנטי מתקדם של גידולים סרטניים

Curesponse פיתחה בדיקה שמשלבת ריצוף גנטי מהיר עם בדיקה פונקציונלית מונחית בינה מלאכותית של יעילות תרופות שונות בפגיעה בגידול סרטני של חולי סרטן. הבדיקה פותחה במכון ויצמן, מתוך הבנה שכדי לזהות איך תרופות שונות משפיעות על גידול של מטופלת מסוימת, הרכב סביבת התאים הסרטניים, כולל פעילות חיידקים, תאי מערכת החיסון, כלי דם, חייב להישמר פעיל וחי לאורך תקופת הבדיקה, למעלה משבוע, כדי לאפשר בדיקה של תגובת הגידול לתרופה בסביבה הקרובה ביותר לגידול בגוף המטופלת. השילוב הזה מאפשר לחולים, אונקולוגים וחברות תרופות לבדוק על דגימת גידול כ 10 תרופות שונות תוך שבועיים, כולל שילובים של תרופות מתחום הכימוטרפיה, טיפולים ביולוגיים ממוקדים ואימיונוטרפיה.

 

אוהד גולדברג מנכ”ל אסטרהזניקה ישראל: “אנו באסטרהזניקה רואים חשיבות גדולה בפיתוח, עידוד וצמיחה של חברות הזנק מקומיות בתחום הבריאות הדיגיטלית והבינה המלאכותית, ואנחנו מחויבים לסייע לכך בפעילות החדשנות שלנו במגוון מסלולים, ובהם AION LABS  העוסקת בהקמת סטארטאפים לאתגרי הפארמה העולמיים, ותוכנית BeyondBio SCALE התומכת בהגעה של פתרונות טכנולוגיים חדשניים לשווקים הגלובליים. זו השנה השלישית בה ביונדביו, מרכז החדשנות של אסטרהזניקה בישראל, מוביל את התוכנית ביחד עם שותפים מובילים בתעשית הבריאות, ואנו שמחים לראות את התוצאות של המחזורים הקודמים של התוכנית – הסכמי שיתופי פעולה משמעותיים המתגבשים עם שותפי התוכנית ועם מרכזי בריאות בארץ ובעולם. אני מאמין שבעזרת השותפים הייחודים שלנו – כללית, Accenture ו-AWS הסטארטאפים  שנבחרו השנה לתוכנית יקבלו את הכלים הטובים ביותר שיסייעו להם להתבסס בזירה המקומית ולפרוץ אל מעבר לגבולות ישראל”.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • הפחתת משקל עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות משנית להשמנה (מתוך כנס ה-ADA)

    הפחתת משקל עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות משנית להשמנה (מתוך כנס ה-ADA)

    במבוגרים עם השמנת-יתר המצליחים לרדת במשקל גופם נרשמה ירידה בסיכון להתפתחות ממאירויות על-רקע השמנה, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך כנס ה-American Diabetes Association. החוקרים השלימו מחקר תצפיתי, רטרוספקטיבי, שכלל נתונים אודות 105,472 מבוגרים עם השמנה ובחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות ממרפאת קליבלנד בין 2000 עד 2022. נתוני מדד מסת גוף נאספו אודות כל משתתף והחוקרים […]

  • היעילות והבטיחות של Donidalorsen כנגד אנגיואדמה תורשתית (N Engl J Med)

    היעילות והבטיחות של Donidalorsen כנגד אנגיואדמה תורשתית (N Engl J Med)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine עולות עדויות חדשות התומכות במתן Donidalorsen כטיפול מניעתי בחולים עם אנגיואדמה תורשתית לאחר שהוכח כי הטיפול התרופתי הפחית את שיעור התלקחויות המחלה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אנגיואדמה תורשתית הינה הפרעה נדירה, המתאפיינת באירועים חוזרים של נפיחות העלולה להיות מסכנת-חיים.  טיפול מונע ארוך-טווח עשוי […]

  • שכיחות גבוהה של חרדה ודיכאון בחולים עם מלנומה עורית (British Journal of Dermatology)

    שכיחות גבוהה של חרדה ודיכאון בחולים עם מלנומה עורית (British Journal of Dermatology)

    מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה שכיחות גבוהה של חרדה ודיכאון בחולים עם מלנומה עורית ממארת. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי העומס הפסיכולוגי של מלנומה עורית עשוי להשפיע על מכלול הטיפול בחולים, כולל היענות לטיפול, סיכויי הישנות ותמותה. עם זאת, אין נתונים רבים אודות השכיחות וגורמי הסיכון לחרדה ודיכאון באוכלוסיית […]

  • האם טיפול משלים במשלב Dabrafenib עם Trametinib משפר הישרדות בחולי מלנומה? (N Engl J Med)

    האם טיפול משלים במשלב Dabrafenib עם Trametinib משפר הישרדות בחולי מלנומה? (N Engl J Med)

    בחולים עם מלנומה בשלב III לאחר התערבות ניתוחית, טיפול משלים במשלב Dabrafenib עם Trametinib הפחית את הסיכון לתמותה בהיקף של 20% לעומת פלסבו, אם כי התועלת ההישרדות הכוללת לא הייתה מובהקת סטטיסטית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine. בחולים עם מוטציית BRAF V600E הטיפול המשולב הפחית את הסיכון […]

  • אורטיקריה מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של מחלה ממארת (British Journal of Dermatology)

    אורטיקריה מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של מחלה ממארת (British Journal of Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה כי בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, בחולים עם אורטיקריה תועדה עליה של 49% בסיכון להתפתחות מחלה ממארת בשנה הראשונה לאחר האבחנה, עם ירידה בסיכון ל-6% בשנים הבאות. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים ממאגרים בדנמרק ובחן את היארעות הסיכון לממאירות בקרב חולים עם אורטיקריה בהשוואה לסיכון לממאירות […]

  • הופעה מוקדמת של סרטן מעי גס ורקטום אינה מחייבת מעקב הדוק יותר (Clin Gastro & Hepatol)

    הופעה מוקדמת של סרטן מעי גס ורקטום אינה מחייבת מעקב הדוק יותר (Clin Gastro & Hepatol)

    בהשוואה לחולים עם אבחנה של סרטן מעי גס ורקטום בגיל אופייני, באלו עם הופעה מוקדמת של המחלה הממארת לא תועד סיכון מוגבר למחלה מתקדמת ולכן אין צורך בבדיקות קולונוסקופיה תדירות יותר בהשוואה להמלצות בהנחיות הנוכחיות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות העלייה בהיארעות הופעה […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את ההתוויות לטיפול ב-Durvalumab כנגד סרטן רירית רחם (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את ההתוויות לטיפול ב-Durvalumab כנגד סרטן רירית רחם (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הרחיב את ההתוויה למתן Durvalumab (אימפינזי) להכללת נשים עם אבחנה חדשה של סרטן רירית רחם מתקדם או חוזר עם חסר MMR (או Mismatch Repair Deficient), בשילוב עם Carboplatin ו-Paclitaxel ולאחר מכן טיפול אחזקה בתכשיר יחיד. המומחים מסבירים כי Durvalumab אושר במקור בשנת 2017 לטיפול בסרטן ריאות מסוג […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה