עדויות חדשות תומכות ב-Lorecivivint למניעת התקדמות נזק מבני בחולים עם אוסטיאוארתריטיס (מתוך הודעת Biosplice)

זריקות חוזרות של מעכב מסלול Wnt, Lorecivivint, הובילו להאטות הידרדרות היצרות חלל מפרקי מדיאלי בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברכיים, כך עולה מתוצאות ביניים ממחקר הארכה ארוך-טווח עליהן דווח ע”י חברת Biosplice.

מהחברה נמסר כי הם מאמינים כי ממצאים אלו מצביעים על היתרון המבני האפשרי של Lorecivivint בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברכיים.

מחקר OA-07 הינו מחקר הארכה ארוך-טווח בשלב 3 שכלל חולים אשר השלימו בהצלחה מחקר קודם בן 12 חודשים. מטרת המחקר הייתה לבחון את תוצאות הטיפול ב- Lorecivivint בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברכיים לאורך מספר שנים וזריקות. החולים והמטפלים המעורבים לא היו מודעים לזרוע הטיפול בשנה הראשונה של המחקר, כאשר המשתתפים קיבלו זריקות שנתיות.

מהנתונים מהשנה הראשונה של המחקר עלה שיפור משמעותי קלינית במרווח חלל מפרקי מדיאלי. בחולים שטופלו בזריקות Lorecivivint גודל ההשפעה המתועד עמד על 0.13 מ”מ באזור זה, בהשוואה לחולים בזרוע הפלסבו. בנוסף, ממצאי המחקר הצביעו על שיפור משמעותי במדד כאב לפי סולם WOMAC ומגמות משמעותיות במדדי כאב לפי NRS (או Numeric Rating Scale), כמו גם במדדי תפקוד לפי סולם WOMAC בכלל החולים.

במהלך השנה השנייה של המחקר, חולים שחולקו תחילה לזרוע הפלסבו החלו טיפול ב- Lorecivivint. מבין אלו שהשלימו את הביקור השנתי השני של המחקר וקיבלו קודם לכן פלסבו התחלת Lorecivivint עיכבה את ההידרדרות בהיצרות חלל מרווח מפרקי.

בנוסף, הטיפול התרופתי ב- Lorecivivint היה בטוח לשימוש, כאשר לא תועדו סוגיות בטיחות הנוגעות לטיפול בעקבות זריקות חוזרות של התכשיר הפעיל.

תוצאות ביניים אלו ממחקר OA-07 מצטרפות לבסיס העדויות הקיים ומעידות כי זריקות חוזרות של Lorecivivint עשויות לספק לחולים ולרופאים אפשרות טיפול שתקל על תסמיני המחלה ותמנע הידרדרות מבנית.

 

מתוך הודעת Biosplice

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה