גורמי סיכון לחיזוי אירוע מוחי איסכמי בחולים עם קרדיומיופתיה מורחבת (Front Neurosci)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Neuroscience מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי יתר לחץ דם, היפרליפידמיה, פרפור או רפרוף פרוזדורים, קצב פינוי גלומרולארי נמוך ותרומבוזיס תוך-לבבי הינם גורמים מנבאים של אירוע מוחי איסכמי בחולים עם קרדיומיופתיה מורחבת.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לזהות גורמי סיכון וליצור מודל לניבוי אירוע מוחי איסכמי בחולים עם קרדיומיופתיה מורחבת. הם אספו נתונים אודות 634 חולים עם קרדיומיופתיה מורחבת שטופלו בשלושה מרכזים בבייג’ין בין 2016 ו-2021, כולל 127 חולים עם אירוע מוחי איסכמי ו-507 חולים ללא אירוע מוחי איסכמי.

המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת אימון (441 מקרים) וקבוצת בחינה (193 מקרים) ביחס 7:3.

מניתוח רב-משתני עלה כי יתר לחץ דם, היפרליפידמיה, פרפור/רפרוף פרוזדורים, קצב פינוי גלומרולארי משוער ותרומבוזיס תוך-לבבי נקשרו עם סיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי. המודל שכלל היפרליפידמיה, פרפור/רפרוף פרוזדורים, קצב פינוי גלומרולארי משוער ותרומבוזיס תוך-לבבי נקשרו בקשר הדוק עם אירוע מוחי איסכמי.

המודל הדגים תוצאות טובות במדגם האימון ובמדגם הבחינה, עם דיוק של 83.7% ו-85.5%, בהתאמה, שטח מתחת לעקומה של 0.763 ו-0.822, בהתאמה, ורגישות של 20.2% ו-44.2% עם סגוליות של 98.3% ו-97.3%, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המחקר הנוכחי מעיד על מספר גורמים העשויים לנבא אירוע מוחי איסכמי בחולים עם קרדיומיופתיה מורחבת.

 

Front Neurosci. 2022 Nov 9

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה