תפקוד חדר שמאל לאחר TAVR מנבא שרידות לאחר 5 שנים (JAMA Cardiology)

מחקר חדש מראה כי שיפור מוקדם ב-LVEF לאחר TAVR קשור להורדת שיעורי המוות מכל-סיבה לאחר 5 שנים בחולים עם היצרות חמורה ו-LVEF קטן מ-50%

מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Cardiology הראה כי שיפור מוקדם במקטע פליטת החדר השמאלי (LVEF) לאחר החלפת מסתם אבי העורקים (TAVR) קשור לשיפור שיעורי המוות מכל-סיבה ותמותה לבבית לאחר 5 שנים בחולים עם היצרות חמורה של מסתם אבי העורקים ו-LVEF של פחות מ-50%. אנליזות נוספות הראו גם אינטראקציה משמעותית לפי מין, כאשר תועלת התמותה נמצאה בעיקר בנשים. מספר מחקרים העלו שנשים עשויות להפיק תועלת גדולה יותר מ-TAVR לעומת החלפת מסתם אבי העורקים כירורגית, ומטה-אנליזות הוכיחו הישרדות לטווח קצר ובינוני לאחר TAVR טובה יותר בנשים בהשוואה לגברים, עם זאת, המנגנון המסביר ממצא זה מעולם לא הובהר.

במחקר הנוכחי, שכלל מעקב ארוך יותר ממחקרים קודמים בנושא, החוקרים בחנו נתונים מ-659 חולים בסיכון גבוה או בינוני עם היצרות חמורה ו-LVEF של פחות מ-50% שעברו TAVR טרנספמורלי בניסויים PARTNER 1,2 בין יולי 2007 ואפריל 2015. הגיל הממוצע של המשתתפים היה 82.4 שנים, 71% היו גברים, 89.7% היו לבנים, ובמהלך תקופת המחקר, 55.6% מהקבוצה מתו. ל-32.8% מהחולים היה שיפור מוקדם של LVEF, המוגדר כעלייה של לפחות 10% ב-30 יום לאחר TAVR (שינוי ממוצע, 16.4%). זאת בהשוואה לכ-50%-60% מהמטופלים במחקרים המוקדמים יותר, ככל הנראה בגלל ה-LVEF הבסיסי הגבוה יחסית, במיוחד בקבוצת הסיכון הבינוני, הציעו המחברים בדיווח ל-Medscape. מנבאים בלתי תלויים לסבירות נמוכה יותר לשיפור מוקדם של LVEF היו MI קודם, סוכרת, סרטן, LVEF בסיסי גבוה יותר, קוטר LV בסוף דיאסטולה גדול יותר ושטח מסתם אבי העורקים גדול יותר (AVA), בעוד BMI גבוה יותר ו-SV גבוה יותר ניבאו סבירות גבוהה יותר להתאוששות LV. לאחר 5 שנים, לחולים עם שיפור LV מוקדם לעומת ללא שיפור מוקדם, היה סיכון נמוך יותר למוות מכל הסיבות (50.0% לעומת 58.4%; P=0.04) ומוות לבבי (29.5% לעומת 38.1%; P=0.05). בניתוחים רב-משתנים, כל עלייה של 5% ב-LVEF לאחר TAVR הייתה קשורה לסיכון נמוך ב-6% למוות מכל הסיבות ( HR 0.94; P = .04) וסיכון נמוך ב-10% למוות לבבי ( HR, 0.90; P = .02).

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-JAMA Cardiology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה