נטילת גלולות למניעת היריון במסגרת פרוטוקולי IVF מפחיתה את שיעור ההריונות (Fertil Steril)

חלק מפרוטוקולי טיפולי הפריה תומכים בטיפול קודם בגלולות למניעת היריון טרם גירוי שחלתי, אך גישה זו מביאה לירידה משמעותית בשיעור ההריונות, כך עולה מעדכון מטה-אנליזה שפורסמה ב-Fertility & Sterility.

החוקרים מסבירים כי טיפול קודם בגלולות למניעת היריון נועד לקביעת מועד איסוף ביציות להפריה חוץ גופית. הנשים נוטלות גלולות לפרק זמן שנקבע ע”י הגניקולוג (למשל למשך שבועיים וחצי). לאחר שהן מפסיקות את נטילת הגלולות, צפוי ביוץ, וניתן להתחיל בטיפול לגירוי שחלתי.

ללא טיפול קודם בגלולות למניעת היריון, לא ניתן לנבא מתי יש לבצע איסוף ביציות והעברת עוברים.

בשנת 2008, החוקרים פרסמו מטה-אנליזה של ארבעה מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת טיפול קודם בגלולות למניעת היריון במסגרת פרוטוקולי טיפול באגוניסטים ארוכי-טווח ל-GnRH (Gonadotropin-Releasing Hormone), שפורסמו משנת 2006.  בסקירה העדכנית הם כללו שני מחקרים נוספים. על-בסיס 6 המחקרים כולם, הם יכלו לנתח את הנתונים אודות 1343 נשים, 670 נשים שחולקו באקראי לקדם טיפול בגלולות למניעת היריון ו-673 לא קיבלו טיפול דומה.

כל המחקרים התבססו על גלולות משולבות למניעת היריון עם 30 מיקרוגרם של Ethinyl E2 ו-150 מיקרוגרם של Gestogen למשך 14-28 ימים. המרווח ללא נטילת כדורים טרם הגירוי נע בין 2 ל-5 ימים. החוקרים התבססו על Recombinant FSH לגירוי שחלתי, ו-IVF (In Vitro Fertilization) או ICSI (Intracytoplasmic Sperm Injection). העברת העוברים נעשת 2-5 ימים לאחר איסוף הביציות.

הפרוצדורות הובילו ל-401 הריונות בקבוצת הנשים שטופלו בגלולות למניעת היריון ו-177 בקבוצת הביקורת (יחס סיכון של 0.80), עם NNH (Number Needed to Harm) של 20.

החוקרים מאמינים כי לתכולת הגלולות השפעה על רירית הרחם הקיימת גם לאחר העברת עוברים, ומובילה להפחתת הסיכויים להשרשה לאחר העברת עוברים.

משך הגירוי השחלתי היה ארוך יותר משמעותית עם צריכת גונאדוטרופינים גדולה יותר לאחר טיפול קודם בגלולות למניעת היריון. החוקרים מייחסים ממצאים אלו לדיכוי גונאדוטרופינים אנדוגניים עקב נטילת גלולות למניעת היריון. עם זאת, הם אינם מאמינים כי גורמים אלו משפיעים על שיעור ההריונות.

החוקרים כותבים כי באופן אישי, הם אינם ממליצים על קדם טיפול בגלולות למניעת היריון למטופלותיהן. עם זאת, בחלק מהנשים נדרש סוג מסוים של טיפול טרם גירוי שחלתי על-מנת להביא כלל לביוץ.

Fertil Steril 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה