עליה לא-מספקת במשקל הגוף במהלך היריון תאומים מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים (Obstet Gynecol)

עלייה קטנה מדי מהמומלץ במשקל הגוף במהלך היריון תאומים, מלווה בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת ולידת תינוקות בעלי משקל לידה נמוך, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Obstetrics and Gynecology.

החוקרים ביקשו להעריך אם ההנחיות לעלייה במשקל במהלך היריון תאומים, שעודכנו בשנת 2009, הצביעו על הבדלים בתוצאות ההיריון. המלצות אלו תומכות בטווח עלייה במשקל בלות במשקל האישה בתחילת היריון תאומים. באישה בעלת משקל תקין טווח העלייה במשקל צריך לנוע בין 16.8 ק”ג ו-24.5 ק”ג; באישה בעלת עודף משקל הטווח המומלץ הוא 14.1-22.7 ק”ג; ובאישה בעלת השמנת-יתר טווח העלייה המומלצת במשקל במהלך ההיריון נע בין 11.4-19.1 ק”ג.

בהערכת 281 נשים עם הריון תאומים, שרובן בעלות משקל גוף תקין, החוקרים מצאו כי תוצאות ההיריון היו טובות בהרבה בקרב נשים שעלו במשקל במסגרת הטווח המומלץ.

בקרב נשים בהן העלייה במשקל הגוף במהלך ההיריון הייתה נמוכה מהעלייה המומלצת תועד סיכון מוגבר ללידה לאחר פחות מ-32 שבועות היריון, בהשוואה לנשים עם עלייה במשקל הגוף בטווח המומלץ (14% לעומת 5%). בקבוצה זו תועד סיכוי גבוה יותר ללידת תינוקות קטנים.

אולם בניגוד להריונות יחידים, עלייה מספקת במשקל בהיריון תאומים הינה משימה לא-קלה. הרופאים שולחים את הנשים לייעוץ תזונאי, עם המלצה על דיאטה עתירת קלוריות בכדי להביא לעליה מספקת במשקל הגוף.

שכיחות הריונות תאומים עומדת על כשלושה מכל מאה הריונות, ושכיחות לידה מוקדמת עומדת על 60% מהמקרים. הקשר הבולט בין עלייה לא-מספקת במשקל הגוף בהריונות תאומים ובין השיעור המוגבר של לידה מוקדמת לא הוכח באופן חד-משמעי בעבר. ממצאי המחקר הנוכחי שופכים אור על אחד הגורמים הניתנים לשינוי, המעלים את הסיכון ללידה מוקדמת בהריונות תאומים.

Obstet Gynecol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה