מוזר משלבת את טכנולוגיית ה-SpineAssist עם מוצר ההדמיה שפיתחה ותספק תמונות תלת מימד בחדרי ניתוח

מזור קיבלה את אישור ה-FDA לפתרון המשלב את כל מרכיבי ההדמיה וההנחיה הרובוטית ויאפשר העלאת מחירי המכירה

מזור תספק פתרון שלם לחדרי הניתוח לעמוד שדרה בפולשנות מזערית

המערכת האחודה מאפשרת הדמיה תוך ניתוחית ללא צורך בהעברת החולה לחדר ה-CT ותקטין למינימום את הצורך בניתוחים חוזרים

שיווק הפתרון האחוד יחל בתחילת 2011

חברת מזור טכנולוגיות, העוסקת בפיתוח מכשור רפואי בעבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמיה לצורך ניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית, עושה צעד חשוב בדרך למכירת פתרון מלא לחדרי ניתוח לעמוד שדרה: החברה מדווחת על קבלת אישור רשות הבריאות האמריקאית ה-FDA לפתרון המשלב בין שתי טכנולוגיות שפיתחה מזור: המערכת הרובוטית המיניאטורית של מזור, ה-SpineAssist, ומערכת ההדמיה התלת ממדית שפיתחה החברה, ה-C-Insight. להערכת החברה, הסינרגיה שתושג באמצעות שימוש במערכת האחודה והערך המוסף הגבוה שהיא מספקת לרופא המנתח יסייעו בהמשך שיפור יכולת המכירה של החברה ובהבטחת מחירי מכירה גבוהים יותר. מזור תחל בשיווק מסחרי של הפתרון האחוד בראשית שנת 2011.

המערכת האחודה מאפשרת הדמיה תוך ניתוחית ללא צורך בהעברת החולה לחדר ה-CT ועל כן צפויה לאפשר לבתי החולים להקטין למינימום את הצורך בניתוחים חוזרים. כיום הסיבה העיקרית לצורך בניתוחים חוזרים נובעת מהחדרה לא מדויקת של שתלים המתגלה רק בבדיקות הדמיה שמתבצעות לרוב לאחר שהפציינט יוצא מחדר הניתוח ומועבר לחדר ההדמיה. הניתוחים החוזרים הם בעלי ערך כלכלי שלילי לבתי החולים.

המערכת האחודה מסייעת לרופאים במהלך ניתוחי עמוד שדרה במיקום כלים כירורגיים ושתלים, בהתאם לתכנון מוקדם המתבצע על גבי תמונת ההדמיה של החולה המנותח. ייחודה של המערכת הוא ביכולתה לסייע למנתחים במיקום השתלים בדיוק רב, בפולשנות מזערית תוך הקטנה מהותית של כמות הקרינה לה נחשפים החולה והמנתח במהלך הניתוח.

בהתאם לאסטרטגיה העסקית של מזור, המערכת הרובוטית ה-SpineAssist היא מוצר הדגל של החברה ומהווה פלטפורמה לאספקת שירותים נוספים כפתרון שלם לחדרי הניתוח. כיום מספקת מזור גם משתלים ייעודיים לקיבוע חוליות בניתוחי עמוד שדרה באמצעות שני מוצרים פרי פיתוחה ה-GO-LIF וה-TOPAZ.

מנכ”ל מזור, אורי הדומי, מציין כי “אנחנו גאים מאוד על קבלת אישור ה-FDA למערכת האחודה המביאה לכלל ביטוי מקסימאלי את היכולות הגבוהות והמוכחות של שתי המערכות שפיתחנו – המערכת הרובוטית ומערכת ההדמיה בתלת מימד. התוצאות הטובות שהשיגה עד כה מערכת ההדמיה, ה-C-Insight, אפשרו לנו לאחדה על הפלטפורמה של מערכת ה-SpineAssist ולהעמיד לרשות הרופאים המנתחים בבתי החולים פתרון ראשון מסוגו המהווה פריצת דרך מהותית בחדרי הניתוח האורטופדיים והנוירוכירורגיים ועשוי לסמן אבן דרך אסטרטגית בהתפתחות העסקית של מזור.

“מזור היא הראשונה למעשה שמחברת בעזרת רובוטיקה בין הדמיה והכוונה בניתוחי גב, ולהערכתנו הפתרון החדש עשוי לבנות את הצורך והדרישה של בתי החולים להצטייד במערכות אלו. מניתוח משוב של קבוצות רופאים אמריקאים ואירופיים, למדה החברה שהיכולת לבצע הדמיה תלת מימדית תוך ניתוחית ובפרט כשהיא מאוחדת עם הנחיה רובוטית, נתפסת כצורך מוחשי בשוק ניתוחי עמוד השדרה. כיום, במרבית הניתוחים האורטופדים קיימת אפשרות לאימות תוצאות הניתוח בעזרת מערכות הדמיה דו ממדיות בלבד. יתרונה הגדול של מערכת ה-C-Insight הינו בהיותה מערכת תוכנה שמשתמשת בנתונים המופקים ממערכות הדמיה קיימות בחדר הניתוח ומאפשרת שימוש חסכוני במערכות הישנות לטובת הפקת הדמיה תלת ממדית. בשיטה זו חוסכת המערכת של מזור לבית החולים את הצורך לרכוש מכונות הדמיה חדשות ויקרות בהרבה או לבצע השקעה בבניית תשתיות חדשות”.

מזור התקינה עד היום מערכות של ה-C-Insight בכמה בתי חולים בארה”ב ובגרמניה ונעשה באמצעותן שימוש קליני במהלך ניתוחים אורטופדים שונים בבני אדם. במסגרת זו, הוכח שמערכת ה- C-Insight מאפשרת לספק לרופאים תמונות הדמיה תלת מימדיות תוך כדי ניתוח ותוך התבססות על ציוד הדמיה קיים בחדרי הניתוח.

שוק ההדמיה התוך ניתוחית האורטופדי מוערך בלמעלה מ-3 מיליארד דולר והוא מושתת היום על כ-60,000 מערכות הדמיה דו מימדיות שהינן בשימוש חדרי הניתוח האורטופדיים בעולם. במרבית הניתוחים האורטופדים המתבצעים כיום קיימת אפשרות לאימות תוצאות הניתוח בעזרת מערכות הדמיה דו ממדיות בלבד.

אודות מזור טכנולוגיות ניתוחיות

מזור נוסדה ב-2001 והיא עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מכשירים רפואיים לתמיכה בפרוצדורות כירורגיות בתחום האורטופדיה והנוירוכירורגיה. לחברה פיתוחים נוספים בתחום ניתוחים מונחי הדמיה, שעיקרם הכוונה וניווט של כלים כירורגים בדייקנות גבוהה ובפולשנות מזערית אל גוף האדם, תוך שימוש בטכנולוגיות של הדמיה תלת ממדית ורובוטיקה מיניאטורית. מוצר הדגל של החברה הוא ה SpineAssist   המאושר רגולטורית באירופה ובארה”ב ושני מוצרים הנמצאים בשלבי פיתוח:  ה GO LIF המאפשר ניתוח בפולשנות  מזערית בעזרת ה SpineAssist  ומוצר הC-Insight , המאושר רגולטורית באירופה ובארה”ב, מוצר מבוסס תוכנה שמאפשר הדמיה תלת מימד בחדר הניתוח. בין בעלי המניות הבולטים של מזור נמנים קרן ההשקעות של ג’ונסון אנד ג’ונסון, קרנות הון הסיכון: Alice Ventures וקרן שלום וכן מגדל אחזקות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה