ביוקנסל השלימה בהצלחה גיוס של 18.6 מיליון שקל

ביקושי יתר הובילו להשלמת הגיוס במחיר של 3.30 שקל למניה, הגבוה ב-24% ממחיר השוק ובכ-12% ממחיר המינימום

הצלחה לחברת ביוקנסל: ביקושי יתר במכרז הציבורי ביום חמישי האחרון הובילו להשלמת גיוס של 18.6 מיליון שקל באמצעות מניות ואופציות, 18% מעל היקף הגיוס המינימאלי של 15.8 מיליון שקל, לאור הביקושים הגבוהים במכרז הציבורי. מבנה היחידה בהנפקה כלל 10 מניות, 5 כתבי אופציה (סדרה 3) ו-5 כתבי אופציה (סדרה 4) ללא תמורה, שהוצעו במחיר מינימאלי של 29.5 שקל. ההנפקה נסגרה במחיר של 33 שקל ליחידה או 3.30 שקל למניה, גבוה בכ-24% ממחיר השוק (2.66 שקל למניה) וגבוה בכ-12% ממחיר המינימום (2.95 שקל למניה). בנוסף לתמורה המיידית בהיקף של כ-18.6 מיליון שקל ברוטו, עשויה החברה לקבל בעתיד כ-22.9 מיליון שקל נוספים, בהנחת מימוש מלא של  כתבי האופציה (סדרה 3 ו-4). את ההנפקה הובילה כלל פיננסים חיתום.

כספי הגיוס יתמכו במהלכי ביוקנסל להמשך האצת הפעילות הקלינית ובעיקר להתחלת ניסוי קליני מסוג Phase IIb בסרטן הלבלב. התרופה המובילה של ביוקנסל, BC-819, השלימה לאחרונה בהצלחה את הניסוי הקליני בטיפול בסרטן הלבלב (Phase I/IIa), והציגה פרופיל בטיחות מצוין ויעילות ראשונית מובהקת. ביוקנסל נערכת כעת לפניה ל-FDA, בבקשה לאשר התחלת ניסוי קליני בינלאומי מתקדם מסוג Phase IIb בסרטן הלבלב לבחינת היעילות והבטיחות של התרופה BC-819 שתינתן בשילוב עם התרופהGemzar , המאושרת לשימוש בסרטן הלבלב, שילוב אשר הציג יעילות גבוהה יותר מאשר טיפול בכל תרופה בנפרד בחיות ניסוי. התרופה BC-819 נמצאת גם בניסויים קליניים בסרטן שלפוחית השתן (Phase IIb) ובסרטן השחלות (Phase I/IIa).

מנכ”ל ביוקנסל, אורי דנון, מציין כי “אנחנו שמחים על הצלחת הגיוס ומודים לציבור המשקיעים על האמון וההערכה לה זוכה החברה. אני בטוח כי הצלחת ההנפקה וכספי הגיוס, כמו גם ההצלחה האחרונה בתוצאות הניסוי הקליני בטיפול בסרטן הלבלב (Phase I/IIa), יסייעו לנו רבות בהמשך קידום הניסויים הקליניים והוכחת הבשורה שבתרופה BC-819. הצלחת הגיוס מחייבת את ביוקנסל להמשיך ולחתור להבטחת הצלחות גדולות עוד יותר בעתיד”.

אודות ניסוי הקליני בסרטן הלבלב

ביוקנסל, העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות למחלת הסרטן, דיווחה לאחרונה על הצלחה בעמידה ביעדי הניסוי הקליני Phase I/IIa בטיפול בסרטן הלבלב. ממצאי בטיחות התרופה הראו כי לא נתגלו תופעות לוואי הקשורות בוודאות לתרופה, לא נתגלתה כל רעילות המגבילה את שיעור מינון התרופה ואף חולה לא דיווח על כאבים או אי נוחות הנובעת מהתרופה.

אחד מהיעדים המשניים של הניסוי היה בחינת היעילות הראשונית של התרופה בטיפול בגידול המקומי בלבד. הממצאים הראו כי כבר בתוך חודש מתחילת הטיפול, הגידול הסרטני המקומי אינו גדל ב-8 מתוך 9 החולים וכי מתוך החולים שנבדקו לאחר שלושה חודשים מתחילת הטיפול, ב-3 מתוך 5 חולים (60%) שטופלו במינון הגבוה (8 מ”ג) הודגמה הקטנה משמעותית של 30% ומעלה באורך הגידול המקומי ולא נצפתה הופעת גרורות. כמו כן, נמצא כי 2 חולים נוספים הדגימו מחלה יציבה (גידול מקומי יציב במידותיו) ולא נצפתה הופעת גרורות סרטניות לאחר שלושה חודשים מתחילת הטיפול, כך שב-5 חולים מתוך 8 חולים שנבדקו לאחר 3 חודשים מתחילת הטיפול הוצג קיטון משמעותי או יציבות במידותיו של הגידול המקומי ואי-הופעת גרורות.

אודות החברה

ביוקנסל נוסדה בשנת 2004 בהתבסס על טכנולוגיה שפיתח פרופ’ אברהם הוכברג, פרופסור לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטה העברית בירושלים, במשך 20 שנה. פרופ’ הוכברג הינו מייסד החברה ומשמש כמדען הראשי של ביוקנסל. החברה מתמחה בפיתוח טיפולים למספר רב של סוגי סרטן.

ביוקנסל פיתחה קבוצת תרופות ייחודיות המבוססות על שימוש בפלסמידים (חומר ביולוגי) לטיפול ממוקד במחלות סרטן שאינו גורם לתופעות לוואי משמעותיות ומיועד להביא להשמדה ממוקדת של תאי סרטן וללא פגיעה בתאים בריאים. התרופה BC-819 שפיתחה החברה מתבססת על גן ה H19  המתבטא אך ורק בתאים של גידולים סרטניים ואינו מתבטא בתאים בריאים ועושה שימוש בגן זה להפעלת רעלן בתוך התאים הסרטניים בלבד באופן שיביא להשמדתם מבלי לגרום נזק לתאים בריאים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה