סיכון מוגבר לאלרגיה למזון בילדים עם אסתמה עיקשת (J Allergy Clin Immunol)

מתוצאות מחקר חדש מניו-יורק עולה כי בילדים עם אסתמה שאינה מאוזנת-היטב או אלרגיות עוריות, קיים סיכון מוגבר לאלרגיה למזון. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of Allergy & Clinical Immunology.

החוקרים מצאו כי מבין 228 ילדים עירוניים מניו-יורק שטופלו במרפאת אלרגיה, 28% סבלו מאלרגיה למזון כאשר ביצים, בוטנים וחלב היו האשמים העיקריים. מנגד, שיעור האלרגיות למזון בילדים בארצות הברית נע סביב 4%.

71% מהילדים שלקחו חלק במחקר היו רגישים למוצר מזון אחד, לכל הפחות. שיעור זה גם היה גבוה בהרבה מהממוצע.

בחלק מהילדים נערכו בדיקות לאלרגיות למזון מאחר שסבלו מתסמינים. עם זאת, במרבית המקרים (62%) מעולם לא תועדה תגובה למזון. במקום זאת, הם נבדקו מאחר שסבלו מאסתמה או אקזמה שלא הגיבו היטב לטיפול.

מהממצאים עולה כי על רופאים המטפלים בילדים עירוניים עם אקזמה או אסתמה עיקשת לקחת בחשבון אפשרות לאלרגיה למזון. במקרים אלו, עליהם לאסוף היסטוריה מפורטת של תסמיני הילדים ולהפנות משפחות למומחים לאלרגיה, לפי הצורך.

החוקרים כותבים כי הם אינם מודעים למחקרים קודמים שבחנו את שכיחות אלרגיות למזון בילדים המתגוררים באזורים עירוניים. הם מוסיפים כי מסיבה לא-ברורה, בשנים האחרונות נרשמה עליה בשכיחות אלרגיות למזון בילדים בגילאי בית-ספר, כאשר בשנת 2007 כשלושה מיליון ילדים סבלו מאלרגיות למזון (עליה של 18% בהשוואה לשכיחות עשר שנים קודם לכן). כמו כן, יש עדויות לפיהן חלה עליה בשכיחות פניות ילדים לחדרי מיון בשל תגובות חמורות למזון.

J Allergy Clin Immunol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה