קרן קימת לישראל העניקה למדען מצטיין מהדסה פרס יוקרתי על שם סמואל ופאולה אלקלס ז”ל

קרן קימת לישראל, בשיתוף משפחת אלקלס, העניקה היום (ג’) את פרס “סמואל ופאולה אלקלס ז”ל למדען מצטיין בתחום הרפואה לשנת 2011” לפרופ’ יעקב נפרסטק, מנהל האגף לרפואה פנימית בבית-החולים הדסה עין-כרם. הפרס הוענק לו על הישגיו המיוחדים במחקרים בתחום המחלות האוטו-אימוניות, מחלת הלופוס (SLE) ודלקת פרקים.

במעמד נכחו חבר דירקטוריון קק”ל שמאי קינן, המדען הראשי של משרד הבריאות פרופ’ אבי ישראלי ומנכ”ל הדסה פרופ’ שלמה מור-יוסף. הפרס על סך 15 אלף פרנקים שוויצרים (משולם בשקלים) ניתן באמצעות מחלקת קרנות ועיזבונות של קק”ל והפך במשך השנים לפרס היוקרתי בישראל בתחום הרפואה.

זו השנה ה-24 בה קק”ל ומשפחת אלקלס מעניקים את הפרס למדענים ישראלים מצטיינים, התורמים להתקדמות בחקר במדע הרפואה. השנה הפרס הוענק לפרופ’ יעקב נפרסטק, מנהל האגף לרפואה פנימית בביה”ח הדסה, עבור הישגיו המיוחדים במחקרים בתחום המחלות האוטו-אימוניות, מחלת הלופוס SLE, ודלקת פרקים.

פרופ’ נפרסטק מנהל את המרכז לאימונולוגיה קלינית וריאומטולוגיה בהדסה עין-כרם ומכהן כפרופסור לרפואה פנימית בבית-הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה. פרופ’ נפרסטק שימש כעמית מחקר ופרופ’ אורח במכון וייצמן למדע, באוניברסיטה בבוסטון ((TUFTS, במרכז הלאומי לבריאות (Bethesda) ובאוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה. הוא בוגר בית-הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

פרופ’ נפרסטק הודה לוועדה הבוחרת על זכייתו בפרס. לדבריו, “הרופא החוקר מוגדר בספרות הרפואית כ’זן  המצוי בסכנת הכחדה’, בגלל הקושי בעיסוק בשני המקצועות התובעניים כל-כך. אך הוא חיוני מעין כמוהו לקידום טיפולים חדשים ברפואה, והפרס מהווה הכרה בתרומת הרופא החוקר לעולם הרפואה”.

קרן אלקלס הוקמה מכספים שתרם בצוואתו ד”ר לודוויג אלקלס ז”ל מגרמניה עבור מלגות למדענים מצטיינים בתחום הרפואה. ד”ר אלקלס היה מגדולי התורמים של קק”ל אשר תרם באופן נדיב ביותר למפעלי קק”ל השונים בישראל. ד”ר אלקלס שאף לקדם את הרפואה בישראל ולכן החליט להקים קרן למדען מצטיין שתוענק במשך 25 שנה. קק”ל, המנהלת את הקרן, משמשת כנאמן למורישים שמפקידים בידיה את צוואתם ומבקשים כי תקים קרנות להענקת פרסים בתחומים שונים.

נמסר על ידי:

אורית כהן – דוברת קק”ל,

יעל בושם-לוי – דוברת הדסה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה