אפיסיל- תכשיר חדש להקלה בכאב הנובע מדלקת בריריות חלל הפה, התכשיר הראשון מסוגו היוצר שכבת הגנה בחלל הפה

97%  מחולי סרטן העוברים הקרנות סובלים מדלקת בריריות חלל הפה המתבטאת בפצעים פתוחים בחלל הפה ועל הלשון

חברת פריגו משיקה את אפיסיל, התכשיר הראשון מסוגו לטיפול בדלקת בריריות חלל הפה (מוקוזיטיס בפה), היוצר שכבת הגנה בחלל הפה המקלה על הכאב והמאפשרת לחולה לאכול ולשתות. במסגרת מנגנון הפעולה הייחודי של אפיסיל, במגע עם הרוק התכשיר הופך  לקרום שומני דק  המהווה שכבת הגנה הנצמדת לרירית חלל הפה. הפעולה של שכבת ההגנה כפולה: היא גם מקלה על הכאב וגם מונעת מגע של מזון או שתיה עם הפצעים וכך מאפשרת לחולה לאכול ולשתות תוך הפחתה משמעותית בכאב. שכבה זו  נוצרת בתוך 10 דקות מרגע השימוש בתכשיר ונמשכת עד כ- 8 שעות. התכשיר הוא ללא מרשם רופא והוא מאושר על ידי משרד הבריאות האירופי וה-FDA. התכשיר מתאים להקלה בכאב גם לסובלים מאפטות.

דלקת בריריות חלל הפה המלווה בפצעים פתוחים (מוקוזיטיס בפה) נחשבת על ידי חולי סרטן רבים לאחת מתופעות הלוואי הקשות ביותר בהתמודדות עם הטיפול. 97% מהחולים שעוברים הקרנות ראש וצוואר ו-40% מהחולים שעוברים כימותרפיה סובלים מבעיה זו. עד עתה עמדו בפני החולים מספר אפשרויות להתמודדות עם הבעיה, ביניהן שטיפות פה או תכשירים לשיכוך כאבים. הן שטיפות הפה והן תכשירי שיכוך הכאבים אפשרו הקלה מסוימת  בכאב הנובע מעצם קיום הפצעים אך לא בחוסר היכולת לאכול או לשתות הנובע מהכאב העז שנוצר בעת מגע של מזון או משקה עם הפצעים.

על דלקת בריריות חלל הפה

דלקת בריריות חלל הפה, או מוקוזיטיס בפה (אורל מוקוזיטיס), היא הסיבוך המוכר ביותר בפה בעקבות טיפול נגד סרטן, המתאפיין בפצעים דלקתיים בחלל הפה ועל הלשון. פצעים אלה גורמים לכאבים עזים, המובילים להפרעות קשות  באכילה ובשתייה ועלולים לגרום להתייבשות ותת-תזונה, לעיתים עד למצב שבו החולה נזקק   להזנה דרך צינור המוחדר למערכת העיכול. בעיה זו מלווה בסבל רב ,פוגעת קשות  באיכות חייהם של החולים ועלולה אף להשפיע על הצלחת הטיפול נגד סרטן.

מחיר התכשיר: 352 שקלים

ניתן להשיג בבתי המרקחת וברשתות הפארם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה