מקומו של טיפול פליאטיבי לחולים עם NSCLC (מתוך J Clin Oncol)

במאמר שפורסם מטעם איגוד ASCO (American Society of Clinical Oncology) ממליצים הכותבים על הצעת שירותי טיפול רפואי פליאטיבי מורחב לכל החולים עם סרטן ריאות גרורתי מסוג NSCLC (Nonsmall Cell Lung Cancer) בעת האבחנה הראשונית.

ההנחיות החדשות מבוססות על עדויות מוצקות ממחקר קליני בשלב 3 שהדגים את התועלת של טיפול פליאטיבי במסגרת הטיפול בממאירויות בשלב מוקדם של הטיפול הרפואי. פאנל המומחים לקח בחשבון גם שישה מחקרים אקראיים שהדגימו את ישימות מרכיבי הטיפול הפליאטיבי, בשילוב עם הטיפולים הסטנדרטיים.

לדברי המומחים, למרות שהתועלת ההישרדותית של טיפול פליאטיבי מוקדם לא הודגמה במקרים אונקולוגים אחרים, יש עדויות נרחבות לפיהן שילוב טיפול פליאטיבי עם טיפול סטנדרטי כנגד מחלות ממאירות מביא לתוצאות טובות יותר עבור המטופל והמטפלים.

עם משטר טיפול זה חל שיפור בתסמינים, באיכות החיים ובשביעות הרצון של החולים, לצד הפחתת הנטל על המטפלים. כמו כן, השילוב מביא להפניה הולמת יותר לטיפול נכון והעברה למסגרת הוספיס, וכן להפחתת השימוש השגוי באמצעי טיפול אינטנסיביים.

טיפול פליאטיבי מתמקד בשמירה על איכות חיים לאורך המחלה הממארת. במקרים של ממאירויות מתקדמות, מצטברים עוד ועוד נתונים לפיהם תתכן תועלת משמעותית לטיפול פליאטיבי, הן עבור החולים והן עבור אלו שמטפלים בהם, כבר מרגע האבחנה, ולא רק בתום החיים.

ההנחיות קובעות כי מדובר בהסכמה של פאנל מומחים לפיה יש לשקול שילוב טיפול אונקולוגי סטנדרטי עם טיפול פליאטיבי במהלך המחלה של כל חולה עם ממאירות גרורתית ו/או נטל תסמינים כבד.

בנוסף, יש לערוך מחקרים להערכת סוגיות נוספות, בהן התזמון האופטימאלי ואתר הטיפול הפליאטיבי, כולל אפשרויות טיפול במסגרת אשפוז או מחוץ לאשפוז; מודלים לתגמול לתמיכה בטיפול פליאטיבי; מרכיבי הטיפול הפליאטיבי היעילים; משטר טיפול זה במחלות אחרות למעט סרטן מתקדם וההשפעה של טיפול פליאטיבי על רציפות הטיפול, בעיקר במהלך טיפולים נגד גידולים.

J Clin Oncol. Published online February 6, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה