בית משפט בגרמניה אוסר על מילה של בנים צעירים

קבוצות יהודים ומוסלמים מחו בימים האחרונים בעקבות החלטת בית משפט בגרמניה לאסור על מילה של בנים צעירים מסיבות דתיות, בפסיקה הראשונה מסוגה במדינה.

לפי הערכות ארגון הבריאות העולמי, כ-30% מהגברים ברחבי העולם נימולים. בית המשפט בעיר המערבית קלן מסר את החלטתו ביום שלישי במקרה של רופא שנתבע בעקבות מילה של ילד מוסלמי בן ארבע שנים, שנדרש לטיפול יומיים לאחר מכן בשל דימום לאחר הניתוח.

בית המשפט קבע כי יש להוציא מחוץ לחוק מילה מסיבות דתיות, מאחר שעשויה לגרום לנזק חמור לגוף באנשים שלא נתנו הסכמתם לזאת. הפסיקה, התקיפה לאזור קלן בלבד, קבעה כי בנים הנותנים הסכמתם מדעת למילה יכולים לעבור את הניתוח. לא נקבעה הגבלת גיל, ולא נמסרו פרטים נוספים.

הרופא, שנתבע לאחר שרופא אחר שטיפל בילד בשל הדימום הזמין את המשטרה, זוכה מאחר שלא היה חוק האוסר על מילה מסיבות דתיות באותה עת.

איגוד ה-Central Council of Jews in Germany טען כי הפסיקה חסרת תקדים ודרמטית, לאור החופש הדתי וכי מדובר בפעולה שערורייתית וחסרת-רגישות. לדבריהם, מילה של בנים צעירים הינה חלק מהמסורת היהודית ונהוגה מזה מאות שנים. הזכות הדתית מכובדת בכל מדינה ברחבי העולם.

לפי פסיקת בית המשפט, הזכות הבסיסית של ילד לשלמות גופנית עולה על הזכות הבסיסית של ההורים. מילה מובילה לשינוי קבוע, שאינו ניתן לתיקון, בגוף הילד. שינוי זה עומד בניגוד לרצונות הילד, שיכול לקבל את ההחלטות בהתאם לאמונתו בשלב מאוחר יותר במהלך חייו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה