הערכת התועלת של אקופונקטורה קבוצתית להקלה על כאבי ברכיים (Acupunct Med)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Acupuncture Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מרפאות אקופונקטורה בניהול אחיות לטיפול בחולים הסובלים מכאבי ברכיים על-רקע אוסטיאוארתריטיס, מהוות חלופה בעלות נמוכה לניתוחי ברכיים, עם הקלה ארוכת טווח בתסמינים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את החולים שפנו למרפאות אקופונקטורה בניהול אחיות בסנט אלבאנס והתוצאות עד תום שנת 2010.

החוקרים העריכו את הנתונים ממרכזי הפנייה ומרפאות אקופונקטורה, כולל מאפיינים בסיסיים, נתוני השתתפות ומדד התסמינים MYMOP (Measure Yourself Medical Outcome Profile), מדדי תפקודי ורווחה במהלך לפחות שנתיים.

טיפולי אקופונקטורה הוצעו ל-114 חולים, מהם 90 חולים שנבחנו במרפאות אקופונקטורה. 41 מהמשתתפים עדיין ביקרו במרפאות אלו לאחר שנה אחת ו-31 (34%) המשיכו לבקר במרפאות לאחר שנתיים. מדדי MYOMP הצביעו על שיפור משמעותי קליני לאחר חודש אחד במדדי כאב (מ-4.2 ל-2.9), נוקשות (מ-4.1 ל-2.9) ובתפקוד (מ-4.5 ל-3.3), שנותרו למשך עד שנתיים. החוקרים לא זיהו הבדלים במדדי רווחה.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר הראשון שבחן את השימוש במרפאות אקופונקטורה בניהול אחיות לטיפול בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך, שכלל מעקב בן שנתיים. מהתוצאות עולה כי הגישה מעשית ומציעה שירותי אקופונקטורה בעלות-נמוכה כחלופה לניתוחי ברכיים, עם הקלה ארוכת-טווח בתסמינים בכשליש מהחולים.

Acupunct Med. 2012;30(3):170-175

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה