טכנולוגיה חדשה של משחק וירטואלי תוטמע במכוני ‘כללית’ ותסייע לשיפור תפקוד הילדים הזקוקים לריפוי בעיסוק

המשחק ‘לגדול עם טימוקו’ מספק סביבת משחק וירטואלית, המשלבת הפעלה מוטורית של הילד.

משחק המחשב טימוקו, המסייע בשיפור מיומנויות תנועה, קוגניציה ותקשורת בקרב ילדים עם בעיות התפתחויות מוטמע בימים אלה ב- 49 מכונים לבריאות הילד של שרותי בריאות כללית ברחבי הארץ.

“לגדול עם טימוקו” מספקת לילדים סביבת משחק וירטואלית, המשלבת הפעלה של הילד ע”י התוכנה המותאמת לרמת התפקוד שלו. קונסולת המשחק מיועדת לילדים בין הגילאים 3-8 הסובלים ממגוון עיכובים התפתחותיים.

סביבת המשחק האינטראקטיבית, משלבת שימוש במצלמת אינטרנט. התוכנה יודעת לזהות דרך המצלמה את תנועותיו של הילד, ולאתגר אותו על גבי המסך, להגיע למחוזות תנועה רחבים יותר. 

לדברי אריאלה צור, המרפאה הראשית בעיסוק של הקופה: “מערכת חדשנית זו שלקוחה מעולם התוכן  הטכנולוגי העכשווי מתווספת למגוון כלים טיפוליים המשמשים את המרפאים בעיסוק בכללית במסגרות הטיפול בתחום התפתחות הילד. ייחוד המערכת הוא בכך שהמטפל יכול להתאים באופן אישי את דרישות הפעילות ליכולות הביצועיות של הילד המטופל. עם ההתקדמות, ניתן להעלות את רמת הדרישות מהילד.  מעצם היותה אינטראקטיבית ומותאמת ליכולות, הילד מקבל משוב מיידי על ביצועיו ויכול לתקן ולשפר אותם בהתאם להכוונה ותווך של המטפל. כל אלה מעניקים לו את חוויית ההצלחה  ותחושת המסוגלות המאפשרת לו להתמודד עם אתגרים בהמשך”

לדברי ערן ארדן, מנכ”ל טימוקו: “המשחק מהווה עבור הילד בעל המוגבלות פתרון תעסוקתי שבשונה ממשחקי מחשב רגילים אינו מתסכל את הילד, אלא מאפשר לו גם חוויה משחקית המותאמת ליכולותיו, וגם משפרת משמעותית את תהליך הטיפול ואת תפקודו של הילד, בהיבטים מוטוריים וקוגניטיביים”. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה