ההשפעה של CRT על התפקוד החדרי בחולים עם אי-ספיקת לב שמאלית וימנית (מתוך הכנס המדעי מטעם ה-American College of Cardiology)

התפקוד של החדר הימני אינו זוכה לתשומת לב רבה בדיונים על השתלת CRT (Continuous Resynchronization Therapy), אך כפי שתורם לתפקוד הלבבי הגלובאלי, צפוי גם לתועלת מהטיפול בהתקן המכוון לשיפור התפקוד הלבבי, כך הסבירו חוקרים במהלך הצגה שנערכה במסגרת הכנס המדעי מטעם ה-American College of Cardiology.

במחקר תצפיתי במרכז יחיד תועד שיפור בתפקוד החדר הימני עם תפקוד החדר השמאלי בקרב חולים שחולקו באקראי להשתלת CRT, שעברו סדרת בדיקות ונטריקולוגרפיה של החדר הימני במרכז יחיד.

החוקרים מסבירים כי רה-סינכרוניזציה של החדרים והפחתת אי-ספיקה מיטראלית עם שיפור הלחץ בעורק הריאתי עשויים כולם לתרום לשיפור בתפקוד הסיסטולי והדיאסטולי של חדר ימין עם השתלת CRT.

החולים לא נבחרו באופן ספציפי לונטריקולוגרפיה ימנית; בדיקות אלו נכללו באופן שגרתי בבירור חולים עם אי-ספיקת לב במרכז בו עובדים החוקרים.

החוקרים זיהו 76 חולים לאחר השתלת CRT עם בדיקות להערכת התפקוד הימני בתחילת המחקר ובמהלך תקופת המעקב. הם נבחנו אל מול 76 חולים שעברו השתלה של דפיברילטור בלבד ותאמו בגיל, מין, תפקוד חדר שמאל והאתיולוגיה לאי-ספיקה לבבית; 75% מהחולים בשתי הקבוצות סבלו מאי-ספיקת לב על-רקע מחלה איסכמית.

רק בחולים בהם הושתל CRT חל שיפור במקטע הפליטה של חדר ימין, בנפח החדר בסוף הסיסטולה ובתפקוד הדיאסטולי.

החוקרים כותבים כי חלק מהתועלת הגלובאלית בתפקוד הלבבי עם השתלת CRT נובעת משיפור בתפקוד החדר הימני, ויש לקחת זאת בחשבון במחקרים עתידיים להערכת CRT, מאחר ששיפור זה מנבא גם את תוצאות תפקוד החדר השמאלי.

American College of Cardiology 2013 Scientific Sessions

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה