חדש במכון הקרינה של המרכז הרפואי תל-אביב: מאיץ קווי המתקדם בעולם – לטיפול מדויק באזורים הפגועים בלבד של חולי סרטן

מאיץ קווי המתקדם בעולם, המיועד לחולי סרטן אשר צריכים לעבור הקרנות כחלק מהטיפול האונקולוגי, נכנס לשימוש במכון הקרינה של המרכז הרפואי תל-אביב בניהולו של פרופ’ בן קורן. “המאיץ החדש מאפשר  רמת דיוק גבוהה ביותר ,הקטנת החשיפה לקרינה של האיברים הבריאים הנמצאים בסמוך לאזור הגידול וצמצום תופעות הלוואי של הקרינה ” מסביר ד”ר אנדרו קנר, מנהל השירות לרדיו-כירורגיה במרכז הרפואי תל-אביב.

ייחודו של המאיץ החדש במערך המחשוב שנרכש עמו, אשר מתבסס כולו על חישובים בשיטת “מונטה קרלו” להתפלגות הקרינה בגוף המטופל. שיטה זו מאפשרת פתרון בעיות חישוביות באמצעות מספרים אקראיים, אשר מורצים מספר רב של פעמיים עד לקבלת מובהקות סטטיסטית של תוצאת החישוב, ועל ידי כך מאפשרת דיוק מירבי של החישוב. נתן שטראוס, מנהל שירותי הקרינה, מסביר כי שיטת חישוב זו לא היתה בשימוש במכונים האונקולוגים עד כה אלא בעיקר בגופים כמו: NASA, כורים גרעיניים וכו’. עקב הצורך במערך מחשוב חזק במיוחד אשר מאפשר ביצוע חישובים אלו בזמן קצר התאפשרה הטמעתה של שיטה זו גם בבית החולים.

המאיץ החדש מדויק ביותר ובעל מערכת הדמיה מהמשוכללות בעולם שיכולה לבצע הדמיה לפני הפעלת כל קרן במהלך הטיפול, ובכך לוודא השגת דיוק מריבי במתן הטיפול הקרינתי. הוא גם בעל יכולת העברת טיפול מהירה ביותר, דבר התורם רבות להצלחת הטיפול הקרינתי, בשל יכולת המטופל לשכב ללא תזוזה למשך זמן ההקרנה הממוקדת. בנוסף הותקנה במאיץ החדש מערכת High Definition MLC אשר מאפשרת כיוון צורת קרן הטיפול לצורת הגידול בהתאמה הכי גבוהה הקיימת במאיצים בעולם.

כמו כן, הושם דגש מיוחד על סביבת המטופל, ולכן הותקנה בחדר הטיפולים מערכת הדמיית שמיים ותאורה מיוחדת המדמה הסתכלות דרך חלון לשמיים עם מוזיקה המותאמת לבחירה אישית של המטופל ,על מנת להשרות אוירה נינוחה ככל שניתן במהלך הטיפול.

“מאיץ זה, מדגם TrueBeam Novalis, STX של חברת Varian Medical System, הינו הראשון מתוך ארבעה מאיצים אשר מותקנים כיום במרכז הרפואי תל אביב, וביחד עם מערך מחשוב מתקדם ביותר, יעניקו טיפול מדויק ואיכותי תוך שמירה מירבית על האיברים הבריאים הסמוכים לאזור ההקרנה/טיפול לכל מטופלי המכון ” מסכם פרופ’ בן קורן, מנהל מכון הקרינה.

נמסר על ידי: אבי שושן, דובר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה