נתינה בדם

כולם זוכרים את היום בו נפטר אריק איינשטיין. כלי הדם המרכזי באבי העורקים שלו התפוצץ ורק ניתוח מהיר ומקצועי של מחלקת כלי דם היה יכול להציל אותו. אלפי אנשים חבים את חייהם לצוות מחלקת כלי הדם בביה”ח כרמל, מחלקה הנחשבת לאחת הטובות והמוצלחות ביותר בישראל ובעולם. נשף ההתרמה השנתי נערך השנה לטובת בניית חדר ניתוח היברידי ושדרוג הציוד הניתוחי במחלקה. ” אנחנו רוצים להמשיך להעניק את הטיפול הטוב ביותר, ולכך אנו זקוקים לציוד הטוב ביותר ” אומר מנהל המחלקה ד”ר רון כרמלי.

טרשת העורקים היא לא רק מחלת כלי הדם הנפוצה ביותר אלא גם המחלה שממנה מתים הכי הרבה אנשים בעולם ולוקים בה מחצית מבני הגיל המבוגר.

100,000 ק”מ של כלי דם ישנם בגופו של אדם ומספיק שרק אחד מהם יפגע כדי להעמיד את האדם בסכנת חיים.

אירוע מוחי או התקף לב, הם רק חלק מהאירועים המוכרים הנגרמים כתוצאה מחסימה או פגיעה בכלי הדם.

קשה לדבר על כלי דם מבלי להיזכר באריק איינשטין, אחד מגדולי האומנים במדינת ישראל שהלך לעולמו. איינשטין בן ה-78 לקה באחת התופעות האלימות והקשות ביותר שעלולות להתרחש בגופינו, מבלי התרעה מוקדמת. מפרצת גדולה באבי העורקים שלו התפוצצה, אירוע שללא ניתוח מהיר מסתיים תמיד במוות. מדי שנה מתים בישראל 500 בני אדם ממפרצת כזו, ועוד אלפי ישראלים “מסתובבים” איתה, חלקם הגדול כלל לא מודע לקיומה, עד שלפעמים כבר מאוחר מדי.

מחלקת כלי הדם בכרמל הוקמה בשנת 1993 והיא מובלת היום ע”י צוות רופאים וסיעוד מהטובים ביותר בראשותו של ד”ר רון כרמלי, שנחשב לאחד הרופאים מהמובילים בתחום כלי הדם בישראל.

המחלקה נחשבת לאחת הגדולות בישראל ובאירופה והיא מטפלת בכ- 15 אלף חולים ומבצעת קרוב ל-1,000 ניתוחים מצילי חיים מדי שנה. למחלקה בכרמל מגיעים חולים ומטופלים לא רק מחיפה והצפון אלא גם מתל אביב, מירושלים ואפילו מהדרום הרחוק.

” בחלק מהניתוחים בכלי הדם אנחנו משתמשים בצנתורים ובחלק בניתוח פתוח, מסביר ד”ר כרמלי.

באמצעות חדר הניתוח היברידי נוכל לעבור ממצב של טיפול באמצעות צנתור, למצב של ניתוח פתוח תוך דקות ותוך הישארות באותו חדר הצנתורים שיהפוך בן רגע לחדר ניתוח, יש בכך יתרון משמעותי של חיסכון בזמן וטיפול מהיר ואיכותי בחולה ” אומר ד”ר כרמלי.

המטרה המרכזית של הנשף ואיסוף הכספים השנה הינה עבור רכישה ובנייה של חדר ניתוח היברידי יעודי למחלקת כלי הדם בכרמל.

בגלל מומחיותה מחלקת כלי הדם של כרמל מוכרת להוראה בינלאומית. והיא נמצאת בקשר מקצועי צמוד עם מחלקות מובילות בדיסלדורף, ביוסטון ובביה”ח מיוקליניק. עד היום נעשו כבר 12 קורסים ייעודיים שהכשירו את רופאי כלי הדם מאירופה, כאן בביה”ח כרמל ורק השבוע הסתיים קורס בינלאומי נוסף לרופאים מגרמניה איטליה וישראל בנושא תיקון מפרצת באבי העורקים. מחלקת כלי דם בכרמל גאה בכך ש 9 מבוגריה משמשים כיום כמנהלי מחלקות כלי דם בבתי החולים המובילים בארץ בהם: תל השומר, שערי צדק, ביה”ח מאיר, ביה”ח העמק ובתי חולים נוספים.

כמו כן המחלקה גאה כי מתמחיה מעולם לא נכשלו באף מבחן או שלב במבחני ההתמחות של משרד הבריאות והמועצה המדעית.

” כדי להמשיך ולהיות המרכז הגדול בישראל בתחום, זקוק דווקא עכשיו חדר הניתוח של מחלקת כל דם למכשירי הדמיה קרדיו-וסקולריים מתקדמים, שולחן ניתוחים יעודי לניתוחי כלי דם, מכשיר רנטגן להדמיה מתקדמת בכל שלבי הניתוח וכל הציוד הנלווה שיהפוך את חדר הניתוח הזה להיברידי כמו בכל המרכזים המובילים בעולם ” אומרת ד”ר חן שפירא מנהלת ביה”ח כרמל. מדובר בהשקעה דחופה של כ- 3 מיליון דולרים שתהפוך את חדר הניתוח הזה לחדר ניתוח ההיברידי היחיד בפריפריה הצפונית של ישראל, כיאה למרכז רפואי כרמל המוביל את תחום הטכנולוגיה הרפואית לטובת מטופליו “.

אגודת הידידים של המרכז הרפואי כרמל, בראשותה של הגברת זאנט דנקנר, פועלת בהצלחה רבה כבר 25 שנה ברציפות לטובת קידום ושדרוג הציוד הרפואי כשהפעם מדובר בטיפולים מצילי חיים. ” השדרוג לחדר ניתוחים היברידי יאפשר מתן איכות טיפול טובה יותר לחולים קשים, תוך הקטנת סיכונים בביצוע פעולות כירורגיות מסובכות וקיצור זמן האשפוז וההחלמה “, אומרת גב’ דנקנר .

לטובת רכישת הציוד למחלקת כלי הדם ולחדר הניתוח ההיברידי תערוך אגודת הידידים של כרמל נשף במרכז הקונגרסים בחיפה ביום חמישי ה 27.3. לנשף מוזמנים כל צמרת אזור הצפון, חברי כנסת, שרים, ראשי ערים מהקריות חיפה והצפון ומכובדים רבים נוספים.

בצד האומנותי של הערב מתוכנן המופע החדש  והמיוחד של יהורם גאון ” כביום היוולדי “.

יהורם גאון חתן פרס ישראל וכוכב שמאחוריו למעלה מחמישים שנות יצירה הכוללות למעלה מ 70 אלבומים, עשרות סרטים תוכניות טלויזיה ורדיו הצגות ותיאטרון חוזר למקומו הטבעי בקדמת הבמה כזמר, במופע קרוב ומרגש.

האלבום והמופע החדש של יהורם גאון הינו פרי שיתוף פעולה עם עמיר בניון שכתב והלחין את כל השירים, אומרת סיגל פגי מזכירת העמותה. במופע על במת הקונגרסים לכבוד מחלקת כלי הדם של כרמל, יבצע יהורם גאון שירים מאלבומו החדש ולהיטים מוכרים מכל שנות היצירה שלו. ” איפה את אהובה “, “הנני כאן “, ” לילה של פריחות “, ” השר משה מונטיפיורי ” ועוד להיטים רבים ואהובים.

הגב’ זאנט דנקנר יו”ר אגודת הידידים ומי שאחראית לערב ההתרמה אומרת כי ” כבית חולים הניצב בחזית הטכנולוגיה הרפואית ודואג לספק למטופליו את הטיפול האיכותי והטוב ביותר, מוביל כיום בית החולים כרמל את נושא הטיפולים והניתוחים המתקדמים בכלי הדם באמצעות מחלקת כלי הדם בניהולו של ד”ר רוני כרמלי.

אין ספק כי הכנסת ציוד נוסף ומתקדם לחדרי הטיפולים והאבחנות בבית החולים כרמל בעזרת תרומה נדיבה לאגודת הידידים תמשיך להצעיד את בית החולים כרמל קדימה לטובת המטופלים תושבי הצפון שיזכו לאיכות רפואית מדויקת ואיכותית ביותר “.

כרטיסים במחירים מיוחדים ניתן להשיג עדיין בעמותת הידידים של בית החולים כרמל בטלפון   04-8250582 – אצל סיגל פגי . או במייל (לחצו כאן)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה