צריכת אלכוהול מתונה עשויה להפחית את הסיכון למפרצת של אבי העורקים הבטני (Circulation)

מתוצאות מחקר חדש משבדיה עולה כי צריכת אלכוהול בכמות מתונה עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות מפרצת של אבי העורקים הבטני (AAA או Abdominal Aortic Aneurysm).  ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Circulation.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מחקרים רבים להערכת ההשפעה של צריכת אלכוהול על התפתחות מפרצת של אבי העורקים הבטני. הם ביקשו להעריך את הקשר בין סך צריכת אלכוהול, וצריכת משקאות אלכוהוליים ספציפיים, ובין הסיכון למפרצת של אבי העורקים הבטני.

החוקרים התבססו על נתונים אודות 44,715 גברים ממדגם Cohort of Swedish Men ו-35,569 נשים ממדגם Swedish Mammography Cohort, בגילאי 46-84 שנים בתחילת המחקר (שנת 1998). ניתוח סטטיסטי שימש להערכת יחסי הסיכון לקשר בין צריכת אלכוהול, כפי שנקבעה לפי שאלון תזונה, ובין מפרצת של אבי העורקים הבטני.

במהלך 14 שנות מעקב עד דצמבר 2011 (1,019,954 שנות-אדם), אבחנה של מפרצת של אבי העורקים הבטני נקבעה ב-1,020 גברים ו-194 נשים. בהשוואה לצריכת כוס אלכוהול אחת בשבוע (12 גרם של אתנול), יחס הסיכון למפרצת של אבי העורקים הבטני בגברים שצרכו 10 כוסות בשבוע עמד על 0.80. יחסי הסיכון המקבילים בנשים שצרכו חמש כוסות בשבוע עמדו על 0.57.

בקרב משתתפים ללא מחלות לב וכלי דם, לא תואר קשר בין סך צריכת אלכוהול ובין הסיכון למחלה.

מהנתונים עולה כי על קשר הפוך בין המשקאות האלכוהוליים הנפוצים ביותר בשימוש בירה בגברים ויין בנשים אך לא זוהה קשר עם משקאות חריפים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי צריכת אלכוהול מתונה, בעיקר יין ובירה, מלווה בסיכון מופחת למפרצת של אבי העורקים הבטני. הקשר בין מינוני אלכוהול גבוהים יותר ובין הסיכון למחלה עדיין אינו מובן היטב.

Circulation 2014

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה