הערכת היקף החיסונים כנגד נגיף Rotavirus (מתוך Pediatrics)

במאמר שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים כי המשך הדבקה בנגיף Rotavirus נובע ככל הנראה מאי-מתן חיסונים. בפרט, מהמחקר החדש עולה כי השכיחות הגבוהה ביותר של הזיהום הנגיפי תועדה באזורים בהם כיסוי חיסוני נמוך כנגד הנגיף.

החוקרים עקבו אחר תיעוד החיסונים של משתתפים שפנו לחדר המיון של בית החולים לילדים בטקסס במהלך שנתיים. הם חישבו את היקף הכיסוי האזורי בהתאם לאחוז הילדים באותו אזור שקיבלו מנת חיסון אחת, או יותר, כנגד נגיף Rotavirus: כיסוי של פחות מ-40% הוגדר ככיסוי נמוך, כיסוי של 40-80% הוגדר ככיסוי בינוני וכיסוי של 80% ומעלה הוגדר ככיסוי גבוה.

החוקרים מצאו כי 80.4% מהילדים בקבוצת הביקורת (ילדים עם גסטרואנטריטיס חדה ללא עדות לנגיף Rotavitus או זיהום נשימתי חד) קיבלו מנה אחת או יותר של חיסון כנגד נגיף Rotavirus. הם זיהו ארבעה אזורים (5.9%), כולל יחידות טיפול נמרץ ביילודים, עם שיעורי כיסוי נמוכים.

בילדים עם גסטרואנטריטיס חדה מאזורים עם כיסוי חיסוני נמוך תועדה עליה של פי 3.3 בסיכון לזיהום מוכח-מעבדתית בנגיף Rotavirus, בהשוואה לחולים עם גסטרואנטריטיס חדה מאזורים עם כיסוי חיסוני גבוה. החוקרים מצאו עוד כי ילדים לא-מחוסנים היו מבוגרים יותר, בהשוואה לילדים שקיבלו לפחות מנת חיסון אחת (22.5 לעומת 12.9 חודשים).

החוקרים טוענים כי מטפלים שאינם מציעים חיסון כנגד נגיף Rotavirus לילדים בגיל מתאים עשויים להביא ליצירת אזורים של ילדים פגיעים המשמשים כמאגר להמשך הדבקה בנגיף.

Pediatrics. Published online January 12, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה