עליה קלה בסיכון ל-CIN וסרטן צוואר הרחם עם טיפול במעכבי TNF (מתוך Ann Rheum Dis)

בנשים הסובלות מדלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis) קיים סיכון מוגבר ל-CIN (Cervical Intraepithelial Neoplasia) ובאלו הנוטלות מעכבי TNF קיים סיכון מוגבר לסרטן צוואר הרחם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש משבדיה, שפורסמו בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases.

החוקרים כותבים כי הם לא יודעים לקבוע אם העליה הנ”ל בשיעורי ממאירות פולשנית נבעה מהטיפול התרופתי, חומרת המחלה או חשיפה לתרופות אחרות.

מדגם המחקר כלל נשים עם דלקת מפרקים שגרונית, שטופלו בשבדיה בין 1999-2012, תוך השוואה ל-0,629 נשים שהחלו טיפול במעכב TNF ראשון עם 34,984 נשים שלא טופלו בתרופות ביולוגיות ו-300,331 נשים באוכלוסיה הכללית.

החוקרים גם בחנו את בדיקות הסקר לסרטן צוואר הרחם באמצעות מאגר Swedish Cancer Registry, האוסף נתונים אודות בדיקות Pap Test.

בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, בנשים עם דלקת מפרקים שגרונית שלא נטלו תרופות ביולוגוית שיעור בדיקות הסקירה היה גבוה יותר (יחס סיכון של 1.08) עם עליה בסיכון ל-CIN בדרגה 1 (יחס סיכון של 1.53) ובדרגה 2-3 (יחס סיכון של 1.39), אך ללא עליה בסיכון לממאירות פולשנית של צוואר הרחם (יחס סיכון של 1.09).

הסיכון לממאירות פולשנית היה גבוה כפליים בנשים שנטלו מעכבי TNF, בהשוואה לאלו שלא טופלו בתרופות ביולוגיות. בנשים שנטלו טיפול במעכבי TNF לא תועדה עליה משמעותית בסיכון ל-CIN בדרגה 1 (יחס סיכון של 1.23), אך תועדה עליה בסיכון ל-CIN בדרגה 2-3 (יחס סיכון של 1.36).

Ann Rheum Dis 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה