ההשפעה של צריכת אלכוהול על סיכון למחלות לב וכלי דם (Circulation)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי צריכת אלכוהול מתונה מלווה בסיכון מוגבר לאוטם שריר הלב או אירוע מוחי בתוך שעות, אך לסיכון מופחת לסיבוכים אלו בתוך יום או שבוע. עם זאת, שתיית אלכוהול רבה מלווה בסיכון מוגבר עקבי לאוטם שריר הלב או אירועים מוחיים בתוך שעות, יממה או שבוע.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי על-בסיס ההשפעות הפיזיולוגיות של אלכוהול, הוא עשוי להשפיע רבות על הסיכון בטווח הזמן הבינוני והארוך.

כעת הם ביקשו לערוך מטה-אנליזה וחיפשו במאגרי CINAHL, Embase, PubMed ו-PsycINFO עד 12 במרץ, 2015 אחר מחקרים שבחנו את הקשר בין צריכת אלכוהול ובין אירועים קרדיווסקולאריים בשעות וביום לאחר צריכת אלכוהול. הם חישבו את הסיכון היחסי של צריכת אלכוהול לאוטם שריר הלב, אירוע מוחי איסכמי ואירוע מוחי המורגי.

מבין 1,056 מקורות ו-37 מאמרים מלאים שנסקרו, הסקירה כללה 23 מחקרים (29,457 משתתפים). מהנתונים עולה כי צריכת אלכוהול מתונה לוותה בסיכון קרדיווסוקלארי גבוה יותר בטווח הזמן המיידי, כאשר הסיכון נחלש לאחר 24 שעות ואף זוהתה השפעה מגנה מפני אוטם שריר הלב ואירוע מוחי איסכמי (כ-2-4 משקאות, סיכון יחסי = סיכון נמוך ב-30%), והשפעה מגנה מפני אירוע מוחי איסכמי בתוך שבוע (כ-6 משקאות, סיכון נמוך ב-19%).

מנגד, צריכת אלכוהול רבה לוותה בסיכון קרדיווסקולארי מוגבר ביום למחרת (כ-6-9 משקאות, סיכון יחסי של 1.3-2.3) ולאחר שבוע (כ-19-30 משקאות, סיכון יחסי של 2.25-6.2).

                                 

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה צריכת אלכוהול מלווה בעליה בסיכון הקרדיווסקולארי בטווח הזמן המיידי שלאחר שתיית אלכוהול, אך לאחר 24 שעות, רק צריכת אלכוהול משמעותית לוותה בסיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים.

Circulation 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה