חולי מלנומה תחת טיפולים אימונותרפיים שורדים זמן ארוך יותר (מתוך כנס מטעם ה-AACR)

מנתונים חדשים, שהוצגו במהלך כנס ה-American Association for Cancer Research, בנוגע לטיפול אימונותרפי בחולי מלנומה עולה כי עם התכשירים החדשים, חולים רבים יותר שורדים זמן רב יותר. בעוד שבעידן שלפני הטיפול האימונותרפי, שיעורי ההישרדות הכוללים של חולים עם מלנומה גרורתית נמדדו בחודשים, כעת ההישרדות נמדדת בשנים.

מהנתונים עולה כי 34% מהחולים שורדים חמש שנים לאחר טיפול ב-Nivolumab (אופדיבו) בלבד, לאחר טיפולים קודמים רבים למלנומה מתקדמת.

מדובר בנתונים הכי ארוכים הזמינים כיום בנוגע לטיפול אימונותרפי המכוון לאותות מסלולי מוות תאי מתוכנן, והם טובים יותר מהנתונים שהוצגו בעבר אודות תוצאות הטיפול ב-Ipilimumab (יירבוי), טיפול אימונותרפי הפועל באופן שונה מ-Nivolumab, המכוון ל-CTLA-4. ב-20-22% מהחולים שטופלו ב-Ipilimumab תועדו תגובה ארוכת טווח, כאשר חלק מהחולים שרדו עד 10 שנים.

עם שני הטיפולים האימונותרפיים, עקומת ההישרדות התייצבה לאחר כ-3-4 שנים והחולים שהשיבו באותה נקודה המשיכו להגיב בהמשך, לעיתים קרובות ללא טיפול נוסף.

הנתונים החדשים מבוססים על מעקב ארוך-טווח (מינימום של 45 חודשים) אחר 107 חולים שלקחו חלק במחקר בשלב 1. חולים אלו סבלו ממחלה מתקדמת וקיבלו טיפולים רבים (רובם קיבלו שני טיפולים, כולל טיפול ב-Interleukin-2, ב-46% מהחולים, אך אף אחד לא קיבל טיפול קודם ב-PD או CTLA4).

כל החולים טופלו ב-Nivolumab בלבד למשך 96 שבועות. מינונים שונים שימשו מאחר והמחקר היה בשלב 1 לזיהוי המינון. בסופו של דבר, נבחר טיפול תוך-ורידי במינון של 3 מ”ג/ק”ג כל שבועיים.

כאמור, עקומת ההישרדות התייצבה סביב 48 שבועות, כאשר ב-34% מהחולים תועדה תגובה ממושכת וארוכת-טווח.

החוקרים כותבים כי שיעורי ההישרדות של 34% לאחר חמש שנים עם Nivolumab גבוהים יותר מכפליים מהצפוי באוכלוסיית חולים זו. יתרה מזאת, מדובר בשיפור בהשוואה לנתונים קודמים, כאשר בעידן שלפני טיפול אימונותרפי, כאשר מלנומה גרורתית טופלה בכימותרפיה ו-Interferon, אז שיעורי ההישרדות נמדדו בחודשים.

מתוך כנס מטעם ה-AACR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה