צריכת שמן דגים במהלך היריון לא מפחיתה שכיחות אלרגיות על-רקע נוגדני IgE ביילודים (Pediatrics)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Pediatrics עולה כי נטילת תוספי שמן דגים במהלך היריון אינה משפיעה על שכיחות מקרי אלרגיה על-רקע נוגדנים מסוג IgE בילדים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם נטילת LCPUFA (Long Chain Polyunsaturated Fatty Acid) במהלך ההיריון מספקת הגנה בילדים בגיל שש שנים, תקופה בה עליה בשכיחות תסמינים בדרכי הנשימה.

הם ערכו מחקר מעקב בן שש שנים אחר 706 ילדים עם סיפור משפחתי של מחלה אלרגית ממחקר DOMInO (Docosahexaenoic Acid to Opitmize Mother Infant Outcome). במסגרת המחקר הנשים הבקשו לצרוך קפסולות המכילות 500 מ”ג של תרכיז שמן דגים, עם סך כולל של 800 מ”ג/יום של DHA ו-100 מ”ג/יום של EPA, או 500 מ”ג של קפסולות שמן ירקות (קבוצת ביקורת) החל משבוע 21 להיריון ועד ללידה.

החוקרים בחנו את שכיחות תסמיני מחלה אלרגית כולל אקזמה, צפצופים, נזלת ודלקת לחמית באמצעות שאלונים במהלך שש שנות המעקב ומבחני אלרגיה באמצעות תבחינים עוריים.

הממצאים לא הצביעו על הבדל בשיעור הילדים עם מחלות אלרגיה על-רקע נוגדני IgE בין קבוצת ההתערבות וקבוצת הביקורת. עם זאת, תועדה ירידה בשיעור הילדים עם ריגוש לקרדית אבק הבית (13.4% לעומת 20.3%).

מומחים בתחום מציינים כי מספר מחקרים קודמים הוכיחו אפשרות מניעת אלרגיות באמצעות התערבויות במהלך היריון. עם זאת, במחקר הנוכחי, למרות ירידה ברגישות לקרדית אבק הבית, לא חלה ירידה בהיארעות הכוללת של מחלות אלרגיות.

Pediatrics 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה