מינון גבוה של ויטמינים יכול לשפר בריאות מקולרית

מחקר קטן של מתן תחליפי תזונה, כגון בטא קרוטן, ויטמין C, ויטמין E, אבץ, נחושת, לוטאין ו-zeaxanthin במינון גבוה מראה דרך פוטנציאלית לשפר בריאות מקולרית במטופלים עם DAMD       (dry age-related macular degeneration). ממצאי המחקר הוצגו בפגישה השנתית של American Academy of Ophthalmology.

במחקר השתתפו 20 מטופלים. החוקרים העריכו את האפקט של קוקטייל ויטמינים אלה על מטופלים עם DAMD מתקדם, שהוא גורם מוביל לעיוורון בארצות הברית. החוקרים השוו 10 עיניים, שהיוו ביקורת, עם 10 עיניים, שקיבלו תחליפים במינון גבוה יומי המכילים 10,000 יחידות של ויטמין A, 125 mg של ויטמין C, 100 יחידות של ויטמין E, 55 mg של אבץ, 2 mg של נחושת, 10 mg של לוטאין ו-440 mg של zeaxanthin .

נעשה שימוש באלקטרורטינוגרם מולטי פוקאלי בכדי להעריך את הבריאות הכללית של המקולה בנקודת ההתחלה וחודשיים לאחר התחלת תחליפי הויטמינים. בנוסף, דיוק הראייה של המטופלים הוקלט בנקודת ההתחלה ובמעקב.

התוצאות הראו, שרישומי האלקטרורטינוגרם של המטופלים בקבוצת התחליפים הראו שיפור משמעותי סטטיסטית מנקודת ההתחלה ועד ל-3 חודשים לאחר מכן, אך נשארו ללא שינוי בקבוצת הביקורת.

בנוסף, דיוק ראייה במטופלים, שלקחו תחליפים יומיים הראה שיפור ממוצע של 3.1 אותיות לאחר 3 חודשים, אך לא הראה שינוי בקבוצת הביקורת.

תחליפים תזונתיים מציעים את התקווה הכי גדולה עבור האטת ההתקדמות של מחלה מטילת נכות זו, אשר שודדת מהמטופלים את תפקוד הראייה שלהם ואת איכות החיים שלהם.

לסיכום, התוצאות, בעודם מסקרנים, הם מאוד ראשוניים והמחקר לא הטיל אור על איזה מרכיב (או מרכיבים) בקוקטייל הויטמינים יכול להיות אחראי לאפקט הנ”ל.

לידיעה ב-Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה