תחושות המטופלים באשר לנוכחות סטודנטים לרפואה במרפאות גניטואורינריות (Sex Transm Infect.)

ההמלצה היא שסטודנטים לרפואה ילמדו לאסוף את ההיסטוריה המינית ויצברו ניסיון בבדיקות גניטאליות, אך התנגדות המטופלים עשויה להקשות על מטרה זו, בעיקר בקרב סטודנטים גברים.

במסגרת מחקר חדש, נערך סקר שכלל 250 גברים ו-250 נשים שטופלו במרפאות גניטואורינריות, במטרה לקבוע את תחושותיהם באשר להשתתפות סטודנטים לרפואה במהלך הביקור הרפואי. החוקרים אספו את הנתונים אודות גיל המטופלים, מוצא אתני, מספר לידות, מספר הביקורים במרפאה, ומין הסטודנט.

92.8% מהנשים ו-79.2% מהגברים, הביעו את הסכמתם להשתתף במחקר. מהתוצאות עולה כי הסיכוי שהמטופלים יסכימו שסטודנט או סטודנטית יאספו את הנתונים האנמנסטיים, או יצפו בבדיקה, היה נמוך יותר כאשר היה מדובר בנשים וגברים צעירים, אלו שביקרו במרפאה לראשונה, או נשים ללא ילדים. הסיכוי שנשים יסכימו להשתתפות סטודנט או סטודנטית בזמן לקיחת האנמנזה או הבדיקה הגופנית, היה קטן יותר בהשוואה לגברים. החוקרים מצאו כי נשים מטופלות נטו יותר מגברים להסכים להשתתפות סטודנטים בני אותו מין בלבד.

לסיכום, נראה כי קיים שיעור קבלה גבוהה למעורבות סטודנטים לרפואה רק 12.5% מהנשים ו-15% מהגברים סירבו להשתתפות כל סטודנט לרפואה. הסיכוי להסכמה להשתתפות סטודנטים משני המינים, בכל חלקי הייעוץ, היה גבוה יותר בקרב נשים מבוגרות עם ילדים, וגברים מבוגרים.

מידע זה עשוי לסייע בהגדלת הניסיון של הסטודנטים והסטודנטיות, ולצמצם את חוסר הנוחות של החולים, שצפויים לסרב להשתתפות סטודנטים לרפואה בביקור הרפואי.

Sex Transm Infect. 2006 Feb;82(1):52-4.

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה