שימוש ב- Infliximab מקצר אשפוז ב-UC

טיפול ב- Infliximab (Remicade) יכול להפחית ב-50% את המספר הממוצע של ימי אשפוז בשנה ב- ulcerative colitis (UC)– כך עולה ממחקר, שתוצאותיו הוצגו בכנס של ה- American College of Gastroenterology.

מחקר זה איננו הראשון לספק נתונים ארוכי טווח עבור Remicade, אך הינו הראשון להדגים ירידה כה משמעותית באשפוזים באוכלוסיית חולים זאת.

הממצאים מבוססים על אנליזה של נתונים לטווח ארוך משני מחקרים דו-שלביים- ה- Active Ulcerative Colitis Trial (ACT) 1 ו-2. תוצאות מחקר נוסף שהוצגו בכנס הראו כי ההפחתה באשפוזים שהושגה ע”י infliximab מתורגמת לחיסכון אדיר בהוצאות.


כל אחד מהמחקרים ACT 1 ו-2 כלל 364 חולים, הסובלים מ-UC פעילה, שהייתה עמידה לאחד או יותר מהטיפולים הסטנדרטיים. המשתתפים בשני המחקרים חולקו באקראי לקבלת טיפול קונבנציונאלי בלבד או בשילוב עם infliximab במנה אחת או בשתי מנות.

אנליזה של נתונים מ- ACT 1 הראתה, שמספר האשפוזים הממוצע לכל 100 חולים ירד מ-22 ל-12 בשנה בשימוש ב- infliximab (0.061=P). יתרה מזאת, שימוש ב- infliximab נמצא קשור בהארכת הזמן עד לאשפוז הראשון (0.032=P).

נתונים מ- ACT 1 ו- 2 הראו, כי שימוש ב- infliximab קשור בירידה באחוז האשפוזים ב-UC, הכוללים שימוש בקורטיקוסטרואידים במינון גבוה: שלושה-עשר אשפוזים כאלה נרשמו בקרב 484 חולים המטופלים ב- infliximab, בהשוואה ל-19 מתוך 244 חולים בקבוצת הביקורת (0.025=P).

חולי UC שדרשו אשפוז הביאו להוצאות שהיו גדולות יותר מפי שלושה, מאשר חולים שקיבלו טיפול תרופתי כרוני, וגבוהות פי חמישה ויותר מאלה של יתר חולי UC. הוצאות האשפוז היו בממוצע 24,693$ לאדם, בעוד שההוצאות בקבוצות שלא אושפזו לא הגיעו ל-2000$.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה