צריכת אלכוהול אינה משפיעה על הסיכון לסרטן ערמונית (Int J Cancer)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון ספטמבר של International Journal of Cancer, עולה כי צריכת אלכוהול אינה קשורה עם הסיכון הכולל לסרטן ערמונית. עם זאת, ייתכן ושיעורי הגידולים האגרסיביים ושיעורי התמותה נמוכים יותר בגברים הצורכים אלכוהול.

למרות שקיימות מעט מאוד עדויות התומכות בקשר בין צריכת אלכוהול והסיכון לסרטן ערמונית, נותרו עדיין שאלות באשר להשפעת אלכוהול על גידולים אגרסיביים ולא-אגרסיביים, ומאפייני וסוג האלכוהול.

בכדי לבחון את הנושא, החוקרים בדקו את הנתונים אודות 16,872 גברים, אחריהם עקבו בתקופה שבין 1994 ו-2003. גיל המשתתפים נע בין 27 ו-70 שנים בתחילת המחקר, ושאלונים מובנים שימשו להשגת המידע המפורט בנושא צריכת אלכוהול.

במהלך המחקר נרשמו 732 מקרים של סרטן ערמונית, כולל 132 גידולים אגרסיביים ו-53 מקרי תמותה בעקבות סרטן ערמונית. סה”כ, לא נמצא קשר בין צריכת אלכוהול ושכיחות סרטן ערמונית. כמו כן, לא נמצא קשר משמעותי בין מאפייני השתיה וסוג האלכוהול ובין שכיחות סרטן ערמונית.

בהשוואה לאלו שאינם שותים אלכוהול, גברים שצרכו 1-19 גרם אלכוהול ליום היו בסיכון מעט ירוד לסרטן ערמונית אגרסיבי (Hazard Ratio = 0.67). גם שיעורי התמותה מסרטן ערמונית היו נמוכים יותר בקבוצה זו (Hazard Ratio = 0.56).

החוקרים מאמינים כי אם ניתן יהיה לאשר כי צריכת אלכוהול מתונה מגנה מפני גידולים אגרסיביים וקטלניים בערמונית, תהיה לכך השפעה רבה, מאחר שכיום לא ידוע על גורמי סיכון לסרטן ערמונית הניתנים לשינוי.

Int J Cancer 2006;119:1501-1504

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה