משקאות מוגזים אינם מעלים את הסיכון לסרטן הושט (J Natl Cancer Inst)

ממחקר חדש שבחן את הסיכון לסרטן הושט לאחר 20 שנות חשיפה למשקאות מוגזים עולה כי אין קשר בין צריכת משקאות מוגזים ובין הסיכון להתפתחות אדנוקרצינומה של הושט.

תוצאות המחקר הנוכחי אינן תומכות בקשר האפשרי שהוצע בין צריכה מוגברת של משקאות מוגזים וסיכון מוגבר לסרטן הושט בעולם המערבי.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 189 חולים עם אדנוקרצינומה של הושט, 262 עם אדנוקרצינומה באזור פי הקיבה (Cardia) ו-820 ביקורות. כל הנבדקים תושאלו בנוגע לצריכת משקאות מוגזים.

החוקרים מדווחים כי אלו שצרכו משקאות מוגזים לא היו בסיכון מוגבר להתפתחות אדנוקרצינומה של הושט, בהשוואה לאלו שמעולם לא צרכו משקאות מוגזים, בלא תלות בתדירות שתיית משקאות מוגזים.

בקרב אלו שהוגדרו צרכנים כבדים, שהתאפיינו בשתיית משקאות מוגזים יותר מ-6 פעמים בשבוע, נרשמה מגמה של ירידה בסיכון לסרטנים אלו, בהשוואה לאלו שמעולם לא צרכו משקאות מוגזים.

באופן דומה, צריכת משקאות בירה בריכוז אלכוהול נמוך לא הביאה לעליה בסיכון לאדנוקרצינומה של הושט.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המחקר אינו תומך בהשערה לפיה צריכת משקאות מוגזים תורמת לעליה בהיארעות סרטן הושט. העובדה שהערכת הסיכון לא השתנתה לאחר תיקנון למנגנונים המוצעים (ריפלוקס ושט-קיבה, או השמנת-יתר) מספקת עדות נוספת כנגד השערה זו.

J Natl Cancer Inst 2006;98:1158-1161.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה