הפחתה במשקל משפרת את השליטה על השלפוחית בנשים במצב טרום סכרתי (Diabetes Care)

לפי מחקר חדש עולה, כי הפחתה מתונה במשקל בעזרת דיאטה ופעילות גופנית, מפחיתה את ההיארעות של דליפת שתן (UI), בנשים במצב טרום-סכרתי. מצב טרום-סכרתי הוא מצב שבו רמות הסוכר אינן בתחום התקין, אך עדיין לא בתחום המגדיר סכרת.

המחקר מבוסס על נתונים ממחקר ה- Diabetes Prevention Program (DPP), שנערך ב- 2001 ועסק במניעה של סכרת.

במחקר השתתפו 3,234 אנשים עם משקל עודף ורמות סוכר מעל לתקין. הנבדקים הוקצו לאחת משלוש קבוצות התערבות: תוכנית דיאטה ופעילות גופנית המכוונת להפחתה של 7% במשקל, טיפול במטפורמין (GLUCOPHAGE) או טיפול בפלצבו. שתי הקבוצות האחרונות קיבלו הנחיות שגרתיות לגבי דיאטה ופעילות גופנית.

החוקרים מדווחים, כי נשים שהקפידו על הדיאטה והפעילות הגופנית והצליחו להפחית בין 5-7% ממשקלן, היו עם פחות אירועים של UI בשבוע, בהשוואה לנשים בקבוצות המטפורמין והפלצבו (38% לעומת 48% ו- 46% בהתאמה). השיפור בשליטה על שלפוחית השתן, היה בעיקר בהפחתה של דליפת שתן במאמץ (stress incontinence).

לפי החוקרים, ממצאי מחקר זה מחזקים את הממצאים המעודדים שעלו ממחקר ה- DPP, לגבי התועלת שבהפחתה מתונה במשקל. אישה במשקל 90 קג, שמצליחה להשיל 5-7 קג ממשקלה, לא רק מפחיתה את הסיכון להתפתחות של סכרת מסוג 2, אלא משפרת גם את השליטה על שלפוחית השתן.

Diabetes Care 29: 385-390

לידיעה המלאה

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה