האם יש קשר בין צריכת תה וסיכון לסרטן שחלה? (Arch Intern Med)

קיימת הוכחה ממחקרי מעבדה המצביעה על כך כי תה ירוק ושחור עשויים להגן מפני מספר סוגי סרטן. מספר מחקרים אפידמיולוגים, עם זאת, בדקו את הקשר בין צריכת תה והסיכון לסרטן השחלה.

החוקרים בדקו פרוספקטיבית את הקשר בין צריכת תה והסיכון לסרטן השחלה ב-61,057 נשים. המשתתפות מילאו שאלון מזון בין 1987 ל-1990 ומעקב נערך להיארעות סרטן עד 2004.

במהלך המעקב של 15.1 שנים, 301 מקרי סרטן שחלה חודרני התרחשו. צריכת תה היתה קשורה באופן הפוך לסיכון לסרטן שחלה לאחר התאמה למשתנים שונים. בהשוואה לנשים שלא צרכו כמעט מעולם תה, יחסי סיכון לאלו שצרכו תה פחות מכוס אחת ליום, כוס אחת ליום או 2 ויותר היו 0.82, 0.76 ו-0.54, בהתאמה. כל תוספת של כוס תה ליום היתה קשורה לירידה של 18% בסיכון לסרטן השחלה.

לסיכום, התוצאות מראות כי צריכת תה קשורה לירידה בסיכון לסרטן שחלה באופן תלוי מינון.

Arch Intern Med. 2005;165:2683-2686

לתקציר הידיעה

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן