האם הומוציסטאין הוא גורם סיכון לשברים באגן בחולות פרקינסון הלוקחות לבודופה? (Am J Med)

מחקר חדש מראה כי הסיכון לשברים באגן עולה יחד עם רמות הומוציסטאין בסרום בנשים קשישות עם פרקינסון הלוקחות לבודופה. החוקרים טוענים כי לרמות הומוציסטאין השפעה גדולה יותר על שבירות עצם בנשים עם פרקינסון לעומת נשים בריאות.

ידוע כי יש שכיחות גבוהה של שברים באגן ואוסטאופורוזיס בנשים עם פרקינסון, ציינו החוקרים בגיליון נובמבר של American Journal of Medicine.

לבודופה יכול להשרות היפרהומוציסטאינמיה בחלק מהחולים, עם רמות גבוהות של הומוציסטאין הקשורות לאוסטאופורוזיס, עייותים בשלד וסיכון לשברים באגן בגברים ונשים ללא פרקינסון.

בכדי לבדוק את הקשר בין רמות הומוציסטאין לסיכון לשברים בחולי פרקינסון, בדקו החוקרים 199 נשים קשישות עם פרקינסון. 36 נשים עם פרקינסון שלא לקחו לבודופה שימשו כביקורת לרמות הומוציסטאין.

רמות הומוציסטאין ממוצעות היו 15.7 מיקרומול לליטר לנשים על לבודופה, בהשוואה ל-11.2 לקבוצת הביקורת.

במהלך 4.9 שנות מעקב בממוצע, 66 מהנשים שלקחו לבודופה סבלו משברים באגן. נשים עם רמות הומוציסטאין ברביעון העליון, בממוצע 26.4 מיקרומול לליטר, היו בסיכון של פי 2.4 לשברים באגן לעומת נשים ברביעון התחתון, עם ממוצע של 7.2 מיקרומול לליטר.

היארעות שברים ל-1000 שנות אדם בקבוצת ההומוציסטאין הגבוהה ביותר היתה 26.98, בהשוואה ל-1.59 בקבוצה הנמוכה ביותר.

עם זאת, נשים ברביעונים השני והשלישי הגבוהים לרמות הומוציסטאין לא היו בסיכון גבוה יותר לעומת אלו ברביעון התחתון.

בעוד שהמנגנון דרכו משפיע הומוציסטאין על העצם אינו ברור, יתכן והוא מפריע לקשרי קולגן. תזונה אולי גם גן מעורבת, כיוון שפולאט, ויטמין B6 וויטמין B12 משפיעים על רמות הומוציסטאין.

לממצאים יש השפעות חשובות למניעת שברים באגן, בגלל שתוספות חומצה פולית וויטמין B12 משפיעים על הפחתת הומוציסטאין בפלזמה. טיפול כזה עשוי להיות יעיל במניעת שברים באגן מהם סובלות קשישות עם פרקינסון הלוקחות לבודופה.

לידיעה במדסקייפ

Am J Med 2005;118:1250-1255.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה