מחקר מעקב של 15 שנה מציע הקפאה יעילה ברטינופתיה של פגים (Arch Ophthalmol)

טיפול בהקפאה (Cryotherapy) יעיל לרטינופתיה של פגים (ROP), על פי תוצאות מחקר של 15 שנים שפורסם בגיליון מרץ של Archives of Ophthalmology.

סיבוכים לטווח ארוך בעיניים עם היסטוריה של ROP כוללים ניתוק רשתית, מצבי רשתית דגנרטיבים, אבנורמליות פיגמנט, קטרקט, גלאוקומה, קרטופתיה, ומיקרואופטלמוס. למרות שכמה חוקרים אישרו מעקב ארוך טווח זהיר של מטופלים שנולדו מאוד מוקדם, הספרות הרפואית לא מספקת נתוני היארעות ביחס להתפתחות מאוחרת.

מטרת המחקר היתה לתעד מבנה אוקולה ותוצאות חדות ראיה בגיל 15, ושכיחות התנתקות רשתית בין גילאים 10-15 שנים, ל-254 שורדים מתוך 291 פגים שהשתתפו במחקר. ילדים אלו נולדו במשקל נמוך מ-1251 גרם ו-ROP חמור בעין אחת או שתיים.

מבנה אוקולרי לא רצוי הוגדר ככפל רשתית פוסטריורי או גרוע יותר, וחדות ראיה לא רצויה מרחוק הוגדרה כ-20/200 או גרוע יותר.

לאחר מעקב של 15 שנה, 30% מהעיניים שטופלו בהקפאה ו-51.9% מעיניי הביקורת (P < .001) היו בעלות תוצאות מבניות לא רצויות. בין גילאים 10 ל-5 שנה, 4.5% מהעיניים המטופלות ו-7.7% מהעיניים בקבוצת הביקורת פיתחו כפלים ברשתית, נתק, או טשטוש ראיה של הקוטב הפוסטריורי. תוצאות חדות ראיה לא רצויות התרחשו ב-44.7% מהעיניים שטופלו וב-74.3% מהעיניים בקבוצת הביקורת (P < .001).

יתרון ההקפאה לטיפול ב-ROP, לתיפקודים מבניים וראייתיים, נשמר לאורך 15 שנות המעקב. נתק רשתית חדש, אפילו בעיניים עם ממצאים מבניים טובים יחסית בגיל 10, מציע חשיבות לטווח ארוך, ומעקב רגיל אחרי עיניים עם ROP.

במאמר מערכת מציינת ד”ר פילדר כי זוהי דוגמא מצויינת למדע איכותי. המחקר הראה לראשונה כי ניתן לטפל ב-ROP וסיפק גירוי לסקירה וטיפול במצב זה בכל העולם. הילדים במחקר נבדקו עד גיל 15. דבר זה מספק מבט ייחודי ליציבות ארוכת טווח של העין, תיפקודיה, וההשפעה התיפקודית הכוללת של ROP על הילד.

Arch Ophthalmol. 2005;123:311-318

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה