חוסמי ACE מעלים את הסיכון לאנמיה בחולים עם אי ספיקת חדר שמאל (J Am Coll Cardiol)

חולים עם אי ספיקת לב הלוקחים חוסמי ACE נמצאים בסבירות גבוהה יותר לפתח אנמיה, מדווחים החוקרים. עם זאת, החוקרים מצאו כי יתרון השרידות שנותנים חוסמי ACE עולה על הסיכון הקשור לאנמיה.

בחולים עם פוליציתמיה, ניתן להשתמש בחוסמי אנזים הופך אנגיוטנסין (ACE) להפחתת ריכוזי המוגלובין, ציין ד”ר עריף אישני מאונ’ מיניסוטה במיניאפוליס, מיניסוטה, ושותפיו. בחולים שלוקחים תרופות אלו לאי ספיקת לב, הסיכון לאנמיה עולה, ואם כן, האם השפעת התרופה על רמות ההמטוקריט משפיעות על אחוז התמותה?

הצוות התייחס לשאלות אלו בגיליון פברואר של Journal of the American College of Cardiology.

בהינתן נתונים של יותר מ-6,000 חולים שהשתתפו במחקרי אי ספיקת חדר שמאל, השוו החוקרים סיכויים לפתח אנמיה תוך שנה בחולים שלא היו חולים באנמיה בתחילת המחקר וקיבלו באקראי אנאלאפריל או פלצבו.

לפי החוקרים, לאחר התאמה למשתנים שונים, אנאלאפריל העלה את הסיכויים לפתח אנמיה תוך שנה ב-56%.

בנוסף בדקו החוקרים את השפעת היקרות ושכיחות אנמיה על תמותה. לחולים עם אנמיה בתחילת הניסוי היתה עלייה של 44% בתמותה מכל הסיבות, בעוד שחולים שפיתחו אנמיה לאחר תחילת המחקר, התמותה מכל הסיבות עלתה ב-108%. אפילו משך קצר יחסית של תחילת אנמיה היה קשור לסיכון גבוה יותר לתמותה.

החוקרים לא יכלו לקבוע האם חולים אשר פיתחו אנמיה חדשה כתוצאה מהטיפול בחוסמי ACE צריכים להפסיק את הטיפול. עם זאת, הם הראו כי בחולים עם אנמיה בתחילת המחקר, שימוש באנאלאפריל נמצא קשור ליתרון שרידות משמעותי הדומה בגודלו לזה שתואר במקור.

בנוסף מצאו החוקרים כי אנאלאפריל הינו מגן מפני תמותה כללית לאחר התאמה להיקרות אנמיה ובאלו עם אנמיה קודמת.

J Am Coll Cardiol 2005;45:391-399

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה