ויטמין C במהלך הריון עלול להעלות סיכון לאסתמה בילדות (Am J Respir Crit Care Med)

בזמן שצריכת ויטמין E במהלך הריון כנראה מפחיתה את הסיכון לאסתמה בילדות מוקדמת, צריכת ויטמין C עלולה להעלות את הסיכון, על פי תוצאות מחקר חדש של חוקרים סקוטים.

מספר מחקרים קשרו בין ויטמין E להשפעה מגנה. לעומת זאת, ממצאי ויטמין C הם חדשים ומנוגדים לדיווחים קודמים המציעים, לכל המעט, חוסר השפעה ואפשרות להורדת סיכון לאסתמה, מדווחים החוקרים בגיליון ינואר של American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine.

ד”ר שילה מרטינדייל ושותפיה מאונ’ אברדין עומדים מאחורי ממצאיהם ושיטות המחקר, אך מודעים לכך שיש צורך במחקרים נוספים לאישור טענותיהם לפני מתן המלצות לנשים בהריון.

החוקרים סקרו כמעט 2000 נשים בריאות במטרה לקבוע את השפעת צריכת אנטי-אוקסידנטים במהלך הריון על הסיכון לאסתמה ואקזמה בשנתיים הראשונות לחיי התינוק. צריכת אנטי-אוקסידנטים במהלך ההריון לא נמצאה קשורה לאסתמה או אקזמה בשנה הראשונה לחיים, מציינים החוקרים.

הסיכון לצפצוף בשנתיים הראשונות לחיים ירד עם עליית צריכת ויטמין E במהלך ההריון. בנוסף, בקרב אמהות עם אטופיה, צריכה כזו נקשרה לסיכון מופחת לאקזמה.

לעומת זאת, סיכון לצפצוף ולאקזמה בשנתיים הראשונות עלה ככל שעלתה צריכת ויטמין C. לדוגמא, לנשים בחמישון העליון של הצריכה היו תינוקות עם סיכון גבוה פי 3 לצפצוף בהשוואה לתינוקות של נשים בחמישון התחתון.

מעקב אחר ילדים אלו ישמש להערכה האם הקשר שדווח מתמשך לילדות מאוחרת יותר ומחקר האפשרות כי הקשר ניתן לשינוי ע”י תזונת הילד.

Am J Respir Crit Care Med 2005;171:121-128

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה