טיפות עיניים Timolol עשויות לגרום לתגובתיות בסימפונות (Arch Ophthalmol)

בחולים עם גלאוקומה, טיפול בטימולול (timolol) חסם בטא טופיקלי עלול לעורר תגובת סימפונות ל-metacholine, מצאו רופאים איטלקיים. כפי שדווח בגיליון ינואר של Archives of Ophthalmology, תגובתיות זו עשויה להיות בלתי הפיכה גם לאחר הפסקת הטיפול בטימולול.

ד”ר סטפנו גנדולפי ושותפיו מאונ’ פארמה באיטליה ערכו מעקב אחר חולים עם גלאוקומה open-angle ראשונית. 11 חולים טופלו בטימולול 0.5% פעמיים ביום ו-10 עברו argon laser trabeculoplasty ללא המשך בטיפול בתרופות אנטי גלאוקמיות. לכולם היה תיפקוד ריאות בסיסי מצויין, ללא תגובות ל-metacholine עד 256 מג’/מ”ל.

לאחר שלוש שנות מעקב, לחץ דם ממוצע, קצב לב, ונפח אוויר בנשיפה מאולצת בשניה הראשונה (FEV1) ירדו משמעותית מערך הבסיס בקבוצת הטימולול בלבד, למרות שלא נמצאו פגמים קליניים משמעותיים. 6 מאלו שטופלו ע”י טימולול הראו תגובה נמדדת ל-metacholine, למרות שאף אחד מהם לא חווה סימפטומים של מצוקת סימפונות כרונית.

בנקודה זו הופסק הטיפול בטימולול והחולים עברו laser trabeculoplasty. עם זאת, שנה מאוחר יותר, FEV-1 ממוצע היה עדיין מתחת לערכי הבסיס ושלושה חולים עדיין סבלו מתגובה ל-metacholine בשאיפה.

קבוצתו של ד”ר גנדולפי ציינה כי עם טיפול טופיקלי, טימולול לא עוברת מטבוליזם first-pass כבדי, כך שיותר מהתרופה נספג סיסטמית לעומת מתן אורלי.

Arch Ophthalmol 2005;123:35-38

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה