סיפור משפחתי של מחלה קרדיו-וסקולרית קשור בסיכון מוגבר ליתר לחץ דם בהריון

סיפור משפחתי מדרגת קרבה ראשונה של מחלה קרדיו-וסקולרית מגבירה את הסיכון של נשים לפתח רעלת הריון (preeclampsia) או יתר לחץ דם זמני במשך ההריון, כך עולה ממחקר התבוננות פרוספקטיבי.

יתר לחץ דם הריוני קשור בסיכון מוגבר ליתר לחץ דם ומחלת לב כלילית יותר מאוחר בחיים. לא ברור עם לנשים אלו יש גורמי סיכון מוקדמים למחלות קרדיו-וסקולריות.

החוקרים בחנו האם סיפור משפחתי של מחלה קרדיו-וסקולרית קשור בהתפתחות רעלת הריון ויתר לחץ דם הריוני. ב

במחקר נכללו 2,221 נשים בין הגילאים 14 ל-44 שהיו בהריון של פחות מ-20 שבועות. הנשים עברו ראיון במטרה לאסוף מידע על סיפור של מחלת לב, שבץ, יתר לחץ דם, סוכרת ומחלות כליה בקרובי משפחה מדרגה ראשונה.

לאחר בממוצע 10.2 שבועות הריון, 3.8% מהנשים פתחו רעלת הריון ו6.4% פתחו יתר לחץ דם זמני. נשים שדווחו על 2 או יותר קרובי משפחה מדרגה ראשונה עם גורמי סיכון קרדיו-וסקולריים מכל סוג היו בסיכון מוגבר פי 1.9 לפתח רעלת הריון ופי 1.7 לפתח יתר לחץ דם בהריון בהשוואה לנשים ללא קרובי משפחה בסיכון קרדיו-וסקולרי.

יתרה מזאת, נשים עם 2 קרובי משפחה או יותר עם סיפור של מחלת לב או שבץ היו בסיכון מוגבר פי 3.2 לפתח רעלת הריון ובסיכון פי 1.9 לפתח יתר לחץ דם הריוני.

סיפור משפחתי של סוכרת או מחלה כלייתית לא השפיע על הסיכון לרעלת הריון או יתר לחץ דם בהריון. אותם קשרים נצפו עבור נשים מבכירות (primiparous) שפתחו רעלת הריון, למרות לאצלן לא נמצא קשר בין גורמי סיכון משפחתיים ליתר לחץ דם זמני.

יש לציין שנשים שפתחו רעלת הריון או יתר לחץ דם נטו לעודף משקל וליתר לחץ דם טרום הריוני. נשים שפתחו רעלת הריון נטו להיות מבוגרות יותר, מאובחנות עם סוכרת טרום-הריונית ולא עשנו במהלך ההריון.

החורקים מסכמים כי סיפור של קרובי משפחה מדרגה ראשונה עם סיכון למחלה קרדיו-וסקולרית, בעיקר כאשר מתבטאת בשנים או יותר קרובים, מעלה את הסיכון לרעלת הריון או יתר לחץ דם זמני בהריון.

Obstet Gynecol 2003 Dec;102:6:1366-71

לידיעה ב-docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה