זריקות של hylan בטוחות ויעילות בהקלת כאבים על רקע אוסטאוארטריטיס של מפרק הירך

לפי מחקר צרפתי חדש הזרקות הילן (hylan) במשקל מולקולרי גבוה למפרק הירך הינן בטוחות ומביאות להקלה משמעותית בכאב על רקע אוסטאוארטריטיס(OA) של הירך.

הילן הינו טיפול viscosupplementation מקומי שיעילותו הוכחה ב- OA של הברך, אולם לא קיים מידע מספק על יעילותו בטיפול ב- OA של מפרק הירך.

נערך מחקר רב מרכזי פרוספקטיבי בו נכללו 57 חולי OA ראשונית של מפרק הירך, בגיל ממוצע של 59.8 שנים. השימוש ב- NSAIDS, אספירין וסטרואידים הופסק לפני תחילת ההזרקות.

זריקה אחת של 2 מ”ל הילן G-F20 ניתנה ל- 25 חולים, שתי זריקות ניתנו ל- 32. הזמן הממוצע בין הזריקות היה 53 ימים. הזריקות ניתנו תוך היעזרות בפלואורוסקופיה. עצמת כאבים ותפקוד הוערכו כל חודש במשך 90 יום.

תופעות לוואי כללו כאב חולף תוך 24 שעות ממתן הזריקה ב- 7 חולים ותפליט סינובייאלי אספטי בשניים.

נצפה שיפור משמעותי בכאב בסיום הטיפול (מ- 69.3 ל- 39.5 לפי מדד VAS), כאשר שיפור משמעותי הופיע כבר לאחר 7 ימים. מעל מחצית מהחולים דיווחו על הקלה של יותר מ- 50% בכאב בזמן הליכה וב- 3 חולים היתה החמרה של 10% או יותר.

זריקות מקומיות של הילן תחת פלואורוסקופיה הינן בטוחות אולם עדיף שיעשו בידי רופא מנוסה והסביבה המתאימה לביצוען היא מרפאות החוץ של בית החולים, מוסיפים החוקרים.

Clin Exp Rheumatol 2003 Sep-Oct;21:5:605-10

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה