ICG של ה-ILM מניב תוצאות מאכזבות מבחינת שיפור חדות הראייה

צביעת ה- ICG ) Indocyanine-green ) של ה (internal limiting membrane (ILM במהלך ניתוח macular hole גורמת כנראה לירידה בשיפור של חדות הראייה, כך עולה ממחקר רטרוספקטיבי חדש אשר הוצג בכנס  ה- AAO2003.

בשנים האחרונות צביעת ה- ICG של ה- ILM הפכה להיות פופולארית בין אופתלמולוגים מכיוון שהיא הופכת האת הניתוח לקל יותר. החוקרים, קבוצה מגרמניה, מסבירים שה-ILM הוא עדין וכמעט בלתי נראה. חשיפה זו של ה- ICG פתחה את האפשרות להסרת ה- ILM למנתחים רבים.

הסרת ה- ILM נעשית בדר”כ מכיוון שהיא נחשבת לטכניקה היעילה ביותר למניעה של התפשטות הכתם (ה-macular ) וחזרתה ולאפשר התאוששות ראייה אופטימלית. להנחה זו יש ביסוס ממחקרים קודמים.

במחקר זה בחנו ד”ר קמפיק ועמיתיו באופן רטרוספקטיבי את ההשעה של שימוש ב- ICG בריכוז של 0.05% ב-20 עיניים עם כתם לעומת 28 עיניים ללא, וכן ב-20 עיניים עם נקב מקולרי עם כתם לעומת 20 ללא.

התוצאות איכזבו את החוקרים כיוון שחדות הראייה שהתפתחה עם ICG הייתה עם שונות גבוהה, ונמצאו ליקויי ראייה ב-7 מתוך 20 העיניים שבהם נעשתה צביעה, לעומת 0 ליקויים בפרוצדורות ללא ICG . יש לציין שהשיפור בחדות הראייה לפני הפרוצדורה של ה-ICG הייתה קיימת ומובהקת.

תוצאות דומות התקבלו גם באשר לניתוח הנקב.

מסקנת החוקרים היא שפרוצדורה ללא ICG היא אפקטיבית יותר.

לעיון בסקירה המלאה במדסקייפ – לחץ כאן

AAO 2003 Annual Meeting: Editors’ Choices Symposium. Presented Nov. 16, 2003.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה