האם נגיחות במהלך משחק כדורגל עשויות להוביל להופעת תסמינים במערכת העצבים המרכזית? (Neurology)

מנתונים חדשים עולה כי נגיחות במסגרת משחקי כדורגל עשויות להוביל לתסמינים המערבים את מערכת העצבים המרכזית. מהתוצאות עלה כי הן נגיחה מכוונת בכדור והן חבלת ראש לא-מכוונת מלוות בתסמינים במערכת העצבים המרכזית, דוגמת כאב וסחרחורות.

במסגרת המחקר השלימו שחקני כדורגל חובבנים סדרת בדיקות בתחילת המחקר ושאלונים ודיווחו על השתתפות במשחקי כדורגל, נגיחות וחבלות ראש לא-מכוונות במהלך משחק כדורגל ותדירות וחומרת תסמינים במערכת העצבים המרכזית. לצורך המחקר, תסמינים במערכת העצבים המרכזת אושרו במידה ודווח על לפחות אירוע בינוני, חמור או חמור מאוד במהלך תקופה של שבועיים.

מדגם ה מחקר כלל 222 שחקני כדורגל (79% גברים), שהשלימו 470 שאלונים. ממוצע הנגיחות במהלך שבועיים עמד על 44 בגברים ו-27 בנשים. חבלת ראש לא-מכוונת אחת, או יותר, דווחה ע”י 37% מהגברים ו-43% מהנשים. תסמינים הקשורים בנגיחות דווחו ב-20% מהשאלונים (93 מבין 470 שאלונים).

מניתוח הנתונים עלה כי מספר נגיחות ברבעון העליון נקשר בקשר מובהק עם תסמינים במערכת העצבים המרכזית (יחס סיכויים של 3.17), לאחר תקנון לחבלה לא-מכוונת. בנבדקים עם לפחות שתי חבלות ראש לא-מכוונות תועד סיכון מוגבר לתסמינים במערכת העצבים המרכזית (יחס סיכויים של 6.09), כמו גם באלו עם חבלה יחידה (יחס סיכויים של 2.98), לאחר תקנון לנגיחות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי קיים קשר בין נגיחה מכוונת וחבלת ראש לא-מכוונת ובין תסמינים בדרגה בינונית או חמורה מאוד במערכת העצבים המרכזית.

Neurology. Published online February 1, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה