חשיבות תגובתיות טסיות רבה תחת טיפול בחולים לאחר התערבות כלילית מילעורית (Am J Cardiol.)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי ניתן להתגבר על תגובתיות טסיות גבוהה תחת טיפול (HTPR או High on-Treatment Platelet Reactivity) בחולים עם וללא טיפול אחזקה קודם בתיאנופירידינים ע”י זיהוי חולים עם HTPR והחלפה לתרופה אחרת ממשפחת תיאנופירידינים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים אם ניתן להתגבר על HTPR ביום התערבות כלילית מילעורית בחולים עם וללא טיפול אחזקה קודם בתיאנופירידינים. HTPR הוגדר בנוכחות מעל 230 יחידות PRU (P2Y12 Reaction Units) ומשתתפים אלו החליפו לתרופה אחרת ממשפחת תיאנופירידינים. חולים עם תגובתיות טסיות רבה תחת טיפול שהשלימו התערבות כלילית מילעורית מצויים בסיכון גבוה לסיבוכים איסכמיים.

מדגם המחקר כלל 429 חולים שהשלימו התערבות כלילית מילעורית עם תומכנים מצופי-תרופה. חולים תחת טיפול אחזקה בתיאנופירידינים (249 חולים) עם PRU גבוה מ-230 טופלו במנת העמסה של תיאנופירידינים חליפיים. חולים שלא טופלו בעבר בתיאנופירידינים (180 חולים) חולקו באקראי לטיפול ב-Clopidogrel במינון 600 מ”ג (90 חולים) או Prasugrel במינון 60 מ”ג (90 חולים).

חולים עם HTPR קיבלו מנת העמסה של התרופה החליפית. חולים תחת טיפול אחזקה ב-Clopidogrel (192 חולים) תועדו שיעורי הימצאות גבוהים יותר של HTPR, בהשוואה ל-Prasugrel (57 חולים, 51% לעומת 4%). חולים תחת טיפול אחזקה ב-Clopidogrel עם HTPR (98 חולים) שטופלו במנת העמסה של Prasugrel השיגו 97% מהמטופלים PRU של עד 230.

חולים שלא נחשפו לתיאנופירידינים וטופלו במנת העמסה של Clopidogrel תועדה שכיחות גבוהה יותר של HTPR, בהשוואה ל-Prasugrel (37% לעומת 3%). בחולים לאחר העמסת Clopidogrel עם HTPR (33 חולים), שקיבלו מנת העמסה חוזרת עם Prasugrel תועדה מדד PRU של עד 230 ב-94% מהמקרים.

כל שלושת החולים לאחר העמסת Prasugrel עם HTPR, שטופלו ב-Clopidogrel, השיגו מדדי PRU נמוכים מ-230. שני חולים פיתחו סיבוך מג’ורי בתוך 30 ימים וחולה אובחן עם דימום מג’ורי.

Am J Cardiol. 2017 Jan 5.

לידיעיה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה